  • Data: 2014-01-30 09:46:40
    Temat: Re: 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
    Od: Poldek <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ikov wrote:

    > Mam T60 - LAN użyty tylko wtedy, gdy musiałem przesłać na inny komputer
    > parę GB - przy wifi "g" prędkości są bardzo nietentego, a tak
    > bezpośrednio po kabelku idzie tyle, ile maksymalnie może. Nawet nie
    > przez router, bo ten ogranicza do 100Mb.

    No dobra, ale czy to jest jakieś wytłumaczenie dla zjawiska polegającego
    na wkładaniu 100 Mbit kart do współczesnych laptopów po 3 tysiące?
    Jeżeli dziś kupuję nowego laptopa, to nie dlatego, żeby on był dobry 10
    lat wstecz. Jeżeli dziś mam zapłacić 3 tysie, to dlatego, że nowoczesny
    laptop dziś kupiony ma być dobry przez parę lat w przyszłości. Teraz
    sobie wizualizuję... jest 2021 rok, potrzebuję włączyć się do sieci żeby
    przewalić paredziesiąt GB, wtykam kabelek a tu pojawia się "połączenie
    sieciowe 100 Mbit" :-o
    Zauważta, że te nowe laptopy nie posiadają również złącza express card
    ani nic, co byłoby nowszym odpowiednikiem express carda. Więc nie ma
    szansy na wymianę karty sieciowej LAN na szybszą lub zamontowanie
    dodatkowej szybszej karty.