    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 100C
    Date: Wed, 26 Jul 2017 17:49:18 +0200

    news:59787108$0$662$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wynalazcy zdazyli mnie ostudzic - z 10 lat temu "juz zaraz" mialy byc
    > ogniwa paliwowe na alkohol, mielismy ladowac komorki z butelki, a ciagle
    > ich nie ma.
    > Tzn sa, ale jakies eksperymenty.

    Od wielu lat. Już Nowoczesne Zabawki Wojciechowskiego wspominały coś o
    tym...

    > Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego uzytku.

    Lobby paliwowe? Sponsorzy badań? Ech, jak ja się krzywo patrzę ta taki
    obiektywizm kasiastych... Trudno ocenić prawdziwe powody. Szejkom raczej nie
    na rękę, aby nagle auta na prąd jeździły.

    > Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza musi
    > takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW wyprodukowac.

    I wilgoci nie lubią podobnież... A czasem chciało by się pojechać, gdy
    pada... To już wolę kupić Trabanta od sąsiada, paliwo z olejem, wio, jadę.

    > I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil.

    Tu już by chyba można zrobić coś na kształt turbinki/sprężarki, jak w
    dieslach, zwłaszcza dwusuwowych (*), która by dopychała wozducha, byle
    teściowa nie trzepnęła bengala, bo się akumulator zepsuje. (chodzi mi o to,
    co w powietrzu krąży, a niekoniecznie musi byc obojętne dla otoczenia).
    Jakby sprężyć, to może i materiał mógłby gorzej puszczać, nadrobimy
    ciśnieniem? Nie myślę dzisiaj prawie, taka pogoda.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.