  • Data: 2009-01-30 09:23:49
    Temat: Re: 112
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Kiedyś, całkowicie bezmyślnie, wcisnąłem trzy razy klawisz "9" w telefonie.
    > Po jakiejś sekundzie zdałem sobie z tego sprawę i przerwałem połączenie.
    > W ciągu minuty zadzwonił ktoś z Pogotowia i zapytać, czy potrzeba mi
    > pomocy. Przeprosiłem grzecznie i pochwaliłem za właściwe reakcje.

    Wystarczy sprzedać następującą bajeczkę:

    (dzwonię na 999):

    > Pogotowie, słucham.

    < Mam tu osobę z raną ciętą palca. Krwotok opanowany, ale trzeba zszyć.
    Dokąd mam ją zawieźć?

    > Dorosły czy dziecko?

    < Dorosły.

    > Izba przyjęć w ......

    Pani z pogotowia będzie zadowolona, że wykonała dobrą robotę, a nikt
    karetki do rozciętego palca nie wysyła, chyba że krwotok byłby taki, że
    byłoby zagrożenie życia, dlatego wyraźnie mówimy, że krwotok opanowany,
    żeby sprawa wyglądała na błahą z punktu widzenia pogotowia.

    I nie ma co się obawiać. Nikt nie będzie potem jeździł i sprawdzał po
    szpitalach, czy naprawdę ktoś taki się zgłosił z rozciętym palcem.

    Inne bezpieczne ewentualności:
    - ręka oparzona wrzątkiem (bąble)
    - okruszek wpadł do oka (uwiera)
    - boli ząb (gdzie jest pogotowie dentystyczne?)

    Ponadto całe połączenie trwa 10-15 sekund, więc nie ma co się martwić,
    że niepotrzebnie obciąża się system. No i lepiej testować późnym
    wieczorami (23 - 2 w nocy), kiedy system naprawdę jest odciążony, bo w
    dzień to i parę minut można wisieć na janinie "Pogotowie, proszę czekać
    na przyjęcie zgłoszenia".