  • 1. Data: 2009-01-29 09:18:19
    Temat: 112
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Posiadamy centrale asterisk, korzystamy z roznych operatorow VoIP, obecnie podlaczamy
    tez linie miejskie z
    dialogu. Chcialbym sprawdzic czy i gdzie jestem laczony po wybraniu numeru
    alarmowego.

    Pod adresem
    http://www.112.gov.pl/portal/112/270/398/KIEDY_NIE_N
    ALEZY_DZWONIC_NA_112.html
    mozna przeczytac ze nie nalezy dzwonic na numer 112 w celu sprawdzenia czy dziala.
    MSWIA na maile z zapytaniem
    w jaki sposob zweryfikowac dzialanie tego numeru nie odpowiada.

    W jaki sposob sprawdzic dzialanie numeru 112, tak aby pozniej nikt nie probowal
    wyciagnac pozniej jakichs
    konsekwencji? Czy operatorzy robia jakies problemy jak sie zadzwoni i powie ze to
    tylko proba?

    --
    Kaziu

  • 2. Data: 2009-01-29 09:22:55
    Temat: Re: 112
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > W jaki sposob sprawdzic dzialanie numeru 112, tak aby pozniej nikt nie
    > probowal wyciagnac pozniej jakichs
    > konsekwencji? Czy operatorzy robia jakies problemy jak sie zadzwoni i
    > powie ze to tylko proba?

    Chyba nie powinni.
    Z reguły nie ma jeszcze wszędzie CPRów i np u mnie 112 z komórki skutkuje
    połączeniem z oficerem dyżurnym Komendy Powiatowej Policji a gdy wybrać ze
    stacjonarnego to ze Strażą Pożarną.
    Raz tylko sprawdziłem, gdy wprowadzili 112 na stacjonarnych, mówiąc że
    przepraszam ale długo nie wcisnąłem wybranie nuemru z pamięci ale dziś mi na
    biurku zamienili aprat a chyba poprzedni jego właściciel miał tu
    zaprogramowane 112. Przeprosiłem i powiedziałem że juz wyprogramowuję aby
    nie było takich wywołań.
    I miło podziękowali.
    Zawsze można powiedzieć, że się kupiło używany aparat IDENTYCZNY W MIEJSCE
    TAKIEGO JAKI MIAŁEM A:LE TAN SIĘ ZEPSUŁ i to wina poprzedniego właściciela
    że miał pod zawsze przeze mnie używaną komórką pamieci - numer 112.
    Każdemu taka pomyłka może się zdarzyć.
    Akurat jeśli to ma być jednorazowe sprawdzenie działania cemtrali to ja bym
    się nie gniewał - ta rozmowa potrwa sekundy, a przecież lepiej wiedzieć
    teraz niż się przekonac podczas np pożaru ze 112 nie działa.
    vari

  • 3. Data: 2009-01-29 13:13:28
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 29 Jan 2009 10:22:55 +0100, "vari" <v...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Akurat jeśli to ma być jednorazowe sprawdzenie działania cemtrali to ja bym
    >się nie gniewał - ta rozmowa potrwa sekundy, a przecież lepiej wiedzieć
    >teraz niż się przekonac podczas np pożaru ze 112 nie działa.
    Podczas pozaru lepiej dzwonic na 998 niz 112 :)

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2009-01-29 13:52:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Kaziu" <K...@w...pl.invalid> napisał
    > Chcialbym sprawdzic czy i gdzie jestem laczony po wybraniu numeru
    > alarmowego.

    Co tzn. gdzie? Chodzi ci przez którego operatora voip/PTSN czy do którego
    centrum alarmowego?

  • 5. Data: 2009-01-29 14:17:02
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Piotr [trzykoty] <trzykoty[usunTo]@o2.pl> wrote:
    > U?ytkownik "Kaziu" <K...@w...pl.invalid> napisa?
    > Co tzn. gdzie? Chodzi ci przez którego operatora voip/PTSN czy do którego
    > centrum alarmowego?

    Zamierzam ustawic tak aby po wybraniu 112 laczylo zawsze przez PSTN uwalajac jakas
    rozmowe
    jesli nie ma wolnego kanalu. Jezeli kanal PSTN jest niezywy to niech polaczy przez
    VOIP z
    podanym z nrem kierunkowym numerem. Problem w tym, ze po wklepaniu takiej
    konfiguracji
    trzeba ja przetestowac.

    --
    Kaziu

  • 6. Data: 2009-01-29 14:32:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Kaziu" <K...@w...pl.invalid> napisał
    >Problem w tym, ze po wklepaniu takiej konfiguracji
    > trzeba ja przetestowac.

    Niby niepotrzebne wywoływanie alarmu czy angażowanie służb jest
    wykroczeniem, ale za jeden telefon z krótkim wyjaśnieniem to wątpie, aby
    ktoś sankcję nakładał. To już bradziej by mnie bolało, że może komuś linie
    blokuje i nie może pomocy wezwać.
    A dwa, to może spróbuj potestować na innym numerku. Prawdopodobieństwo, że
    jak zadziała numer radiotaksi, ale nie zadziała 998 itp jest małe. Z voipem
    to bym spytał się operatorów, bo oni połączeń alarmowych niegwarantują, więc
    nie wiem czy w ogóle obsługują.

  • 7. Data: 2009-01-29 16:29:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr [trzykoty] napisał:

> [...]
    > aby ktoś sankcję nakładał. To już bradziej by mnie bolało, że może
    > komuś linie blokuje i nie może pomocy wezwać.

    Kiedyś, całkowicie bezmyślnie, wcisnąłem trzy razy klawisz "9" w telefonie.
    Po jakiejś sekundzie zdałem sobie z tego sprawę i przerwałem połączenie.
    W ciągu minuty zadzwonił ktoś z Pogotowia i zapytać, czy potrzeba mi
    pomocy. Przeprosiłem grzecznie i pochwaliłem za właściwe reakcje.

    > A dwa, to może spróbuj potestować na innym numerku. Prawdopodobieństwo,
    > że jak zadziała numer radiotaksi, ale nie zadziała 998 itp jest małe.

    Albo podłączając zamiast linii miejskiej jej emulator, czyli inną
    centralkę, która będzie tak zaprogramowana, że odbierze wywołania
    alarmowe z linii wewnętrznych.

    > Z voipem to bym spytał się operatorów, bo oni połączeń alarmowych
    > niegwarantują, więc nie wiem czy w ogóle obsługują.

    Newfon (czyli Dialog) przy rejestracji konta wymaga wskazania gminy,
    do której centrum alarmowego będą przekazywane 112 i 99*. Czyli ci
    akurat obsługują.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-01-29 17:40:09
    Od: w...@g...pl

    Jeśli chodzi o połączenia z PSTN, to precyzyjnie określają miejsca
    odbioru Tablice NKA na stronie UKE:

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead22&new
    s_cat_id=336&news_id=2827&layout=1&page=text

    chodzi o te w wersji obszerniejszej.

    Na ogół jest to przyporządkowanie powiatowe. Jeśli jednak chcesz to
    potwierdzić i być w porządku proponuję metodę bardzo grzeczną. Z
    tablic odszukuję centrum dla każdego z 4 numerów alarmowych
    obsługujących moją gminę. I tak minimum dwa są tożsame. Szukam z netu
    czy książki telefonicznej normalnego numeru do tego pogotowia,
    centrali, komendy. Telefonuję pod ten numer i ...zapowiadam i proszę,
    że muszę przetestować i że zaraz wykonam połączenie na numer alarmowy
    spod mojego numeru. Nie sądzę, żeby protestowali. Najlepiej wykonać
    połączenie alarmowe podtrzymując na innej linii to wykonywane na ten
    jawny numer-by miec natychmiastowe potwierdzenie, że wszystko OK.

  • 9. Data: 2009-01-29 17:55:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    w...@g...pl napisał:

> [...]
    s_cat_id=336&news_id=2827&layout=1&page=text

    > chodzi o te w wersji obszerniejszej.
    >
    > Na ogół jest to przyporządkowanie powiatowe.

    U mnie zgłosiło się Pogotowie z zupełnie innej gminy, nawet z innego
    powiatu. Za to niewątpliwie najbliższe, jakieś pięć minut jazdy karetki.
    Tym bardziej jest za co chwalić, bo to zgodne przede wszystkim z logiką,
    a z urzędowymi tabelami dopiero w drugiej kolejności, jeśli w ogóle
    (do wyżej wymienionych wykazów nawet nie zaglądałem).

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2009-01-29 18:25:43
    Od: w...@g...pl

    On 29 Sty, 18:55, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    > a z urzędowymi tabelami dopiero w drugiej kolejności, jeśli w ogóle
    > (do wyżej wymienionych wykazów nawet nie zaglądałem).

    Miejmy nadzieję, że tabele są tworzone z logika właśnie :-))
    A tak poważnie tabele są dla operatorów, którzy mają stosować
    kierowanie wywołań zgodnie z nimi. Natomiast służby ratownicze
    definiują obszary obsługi i przekazują te dane i ich zmiany do UKE.
    wszystko zgodnie z PT , ustawą o ratownictwie i rozporządzeniem o
    zasadach adresacji...