    From: Peter May <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: 2 problemy z divami - ogólnie
    Date: Mon, 04 Oct 2010 13:34:02 +0200

    W dniu 2010-10-04 11:44, Jakub Tarczewski pisze:

    > dzięki za linki -przypadkiem zawartość obu doskonale znam- niestety nie
    > zawierają odpowiedzi na moje konkretne pytanie. Przypomnę: dlaczego
    > POJEDYNCZA tabelka symulująca centrowanie i wyrównanie DWÓCH divów
    > sprawia że nawigacja na stronie staje się koszmarem.

    A dlaczego w ogóle do tego używać tabeli? Przecież ona ma inne zadanie:
    wyświetlić dane tabelaryczne. Zastosowanie tabeli do obejścia niby
    problemu z wyśrodkowaniem jest błędem.

    A jeśli chodzi o nawigowanie, to mam na myśli screen readery
    http://webaim.org/techniques/tables/

    i urządzenia mobilne, a zwłaszcza telefony komórkowe, gdzie zastosowanie
    tabeli do budowania wyglądu nie jest najlepszym pomysłem ze względu np.
    na mały wyświetlacz. Sprawdź sam jak renderuje się na małym wyświetlaczu
    strona oparta "o tabelki".

    > Jeśli nie chce Ci się odpowiadać na -według Ciebie banalne czy głupie-
    > pytanie i stąd zbycie problemu powszechnie znanymi linkami dość ogólnie
    > omawiającymi problem - OK, zrozumiem, tym niemniej trochę mi szkoda,
    > miałem nadzieję że dowiem się czegoś nowego albo sprostuję swoje błędne
    > domniemania.

    Czasem długo by pisać o tym. Stąd mi się nie chce pisać elaboratów z
    braku czasu. Sądzę, że powyższe naprowadza na to, co miałem na myśli.

    --
    Peter