  • 11. Data: 2023-09-13 23:25:02
    Temat: Re: 4TB 2.5 ale nie 15mm
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 12.09.2023 o 09:42, ąćęłńóśźż pisze:

    > Mam też podobnie grubszego 2TB w routerze (ten model można by nazwać
    > archaicznym bo paronastoletni zapewne już nie pamiętam, WD Blue), i ten
    > 2TB (2,5'') padł jakiś czas temu mimo iż nie był w ogóle noszony (jak to
    > w routerze).

    SGData opowiada na swoich filmach, że WD Blue mają rampę parkingową
    zrobioną z nietrwałego plastiku, który z czasem pęka, sam z siebie.
    Wtedy głowice zahaczają o pęknięcie i po herbacie...
    Także WD Blue omijamy.
    --
    Olek

  • 12. Data: 2023-09-14 17:13:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Sep 2023 20:08:43 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Miałem laptopa z C2D T7300 bodajże:
    > - nagrywarka via dziwny IDE
    > - dysk zwykły via SATA, ale w BIOSie mogłem ustawić AHCI bądź nie.

    AHCI to protokół, a SATA to złącze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2023-09-14 19:47:19
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, September 13, 2023 at 4:25:05 p.m. UTC-5, Olek wrote:
> [...]
    > zrobioną z nietrwałego plastiku, który z czasem pęka, sam z siebie.
    > Wtedy głowice zahaczają o pęknięcie i po herbacie...

    Linka do video z takim czyms mozna dostac?

    Guglowalem nieco i nie widze takiego problemu w google.

  • 14. Data: 2023-09-15 21:49:49
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 14.09.2023 o 19:47, ptoki (ptoki) pisze:

    > Linka do video z takim czyms mozna dostac?
    >
    > Guglowalem nieco i nie widze takiego problemu w google.

    Albo źle zapamiętałem, albo w innym odcinku było o WD Blue i teraz nie
    umiem tego znaleźć.
    Tu mówi, że w Seagate bardzo często występuję problem z pękającymi rampami.
    https://youtu.be/BilfwZu5ygI?t=909

    --
    Olek

  • 15. Data: 2023-09-15 22:33:21
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, September 15, 2023 at 2:49:52 p.m. UTC-5, Olek wrote:

> [...]
    > umiem tego znaleźć.
    > Tu mówi, że w Seagate bardzo często występuję problem z pękającymi rampami.

    Shitgate to oczywista sprawa. Ten odcinek wrzucilem se w tlo i to widzialem.
    Zdziwilem sie ze WD blue tak padaja bo WD ogolnie dobre dyski robi.
    Dlatego sie wzbudzilem.

  • 16. Data: 2023-09-16 08:00:47
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 15.09.2023 o 22:33, ptoki (ptoki) pisze:

    > Shitgate to oczywista sprawa. Ten odcinek wrzucilem se w tlo i to widzialem.
    Zdziwilem sie ze WD blue tak padaja bo WD ogolnie dobre dyski robi.
    > Dlatego sie wzbudzilem.

    Coś musi być na rzeczy. Kiedy parę lat temu kupowałem WD Red Pro, to
    kosztowały chyba siedem stówek. Tej samej pojemności WD Blue kosztowały
    w okolicach dwóch stów.
    Część tej różnicy w cenie wynika z różnych długości gwarancji 5 lat i 2
    lata. Geometrycznie trudno dopatrzeć się różnic. Pozostają materiały i
    pewnie SMR.

    --
    Olek

  • 17. Data: 2023-09-16 08:14:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-16, Olek <o...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Część tej różnicy w cenie wynika z różnych długości gwarancji 5 lat i 2
    > lata. Geometrycznie trudno dopatrzeć się różnic. Pozostają materiały i

    Inna klasa produktu MZ. Niebieskie to najtańsza, popularna do zastosowań
    ogólnych. "Desktopowy". Czerwone to posuwające 24/7 w nasach. Red vs Red
    Pro z tego co widzę, to 5400 vs 7200 SMR vs CMR.
    Nb. jeszcze mi żaden niebieski nie padł, za to czerwone już dwa.
    Natomiast zielone, 5400rpm, nie do zajechania, a w sumie klasa
    niebieskich lub taniej. Prędkość obrotów robi. A o padaniu ramp też nie
    słyszałem.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2023-09-16 09:19:08
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Mowa była o grubszym WD Blue 2TB 2,5'' sprzed kilkunastu lat.

    2,5'' Black miał wówczas pojemności do maks 750GB (Sata, bo pojemności dysków 2,5''
    Pata kończyły się chyba na 360GB)