eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria600A 12VRe: 600A 12V
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: 600A 12V
    Date: Sat, 17 Apr 2010 16:03:21 +0200
    Organization: -
    Lines: 29
    Message-ID: <p...@4...com>
    References: <4bc5b89c$1@news.home.net.pl> <hq7glc$rrk$1@inews.gazeta.pl>
    <hq7irh$74t$1@news.onet.pl> <hq7l2k$eq7$1@inews.gazeta.pl>
    <hq7n1p$pb0$1@news.onet.pl> <5...@4...com>
    <hq9qms$ao5$1@news.onet.pl> <4...@4...com>
    <hqc86j$d9t$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1271512995 2414 82.143.187.50 (17 Apr 2010 14:03:15 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Apr 2010 14:03:15 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26586
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 17 Apr 2010 14:05:39 +0200, PeJot wrote:
    >J.F. pisze:
    >> Wydaje mi sie ze diody w alternatorze sa bezpieczne - on nie potrafi
    >> zbyt duzego pradu dac ..
    >
    >A pewny jesteś ? Warunki niemal zwarciowe.

    Normalnie to dziala tak, ze na wolnych obrotach napiecie indukowane w
    uzwojeniu niewiele przekracza tych 14V, a w miare wzrostu obrotow
    rosnie wielokrotnie napiecie indukowane ale tez rosnie opor indukcyjny
    uzwojen [bo zalezny od czestotliwosci]. I ten nominalny prad
    alternatora, np 70A, osiagalny jest na wysokich obrotach, gdzie widac
    indukcyjnosc uzwojen nie pozwala/zapobiega na nadmierny wzrost pradu
    mimo wzrostu napiecia indukowanego. Tak po prostu stosunki dobrane ze
    wiecej wytworzyc nie moze

    Podobnie dziala dynamo w rowerze - mozesz je krecic wolno, szybko, a
    zarowki sie nie pala.

    Z tym ze moje rozumowanie ma luke przy zwarciu na malej predkosci
    obrotowej, gdzie te stosunki moga byc inne. Ch-ki publikowane co
    prawda schodza do zera A, ale to jest przy napieciu wyjsciowym 14V.
    Hm, mam gdzies alternator, moge sprobowac sprawdzic :-)

    Sa tez znane motocyklowe regulatory, ktore zwieraja alternator przy
    zbyt duzym napieciu. Wirnik ma magnes staly i nie ma innej regulacji.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: