    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Thu, 26 Nov 2020 16:36:31 +0100

    "trybun" rpnr8g$ppn$...@g...aioe.org

    >>> https://www.x-kom.pl/p/566366-smartfon-telefon-xiaom
    i-redmi-note-9-pro-6-64gb-grey.html

    Dziś na Allegro jest Poco X3 za 847 (czy jakoś podobnie) pln z VAT...

    Poco X3 ma SD732G i hybrydowy slot SD/SIM;
    wg Xiaomi ma DF GNSS, choć nie ma Galileo.

    5170 mAh (czy jakoś podobnie) i 120 Hz odświeżania ekranu.

    > A jakość rozmów, zwłaszcza w trybie głośnym?

    Nie narzekam -- rozmówcy też nie narzekają.
    Na jakość rozmów w MaxCom MM136 też nie narzekałem.
    MM136 nagrywa bezproblemowo.

    Oba telefony dobrze radzą sobie z głosnym gadaniem.
    Gorzej z telefonem matki -- ten nie umie cicho gadać...
    Matka ma MaxCom MM428BB.

    > W mojej Motce to porażka.

    Motka, jak postrzegam, to ogólnie porażka...
    - hybrydowy slot SD/SIM
    - co najwyżej GorillaGlass3
    - wysoka cena

    > Na tyle dziwne że dźwięki, np muzę odtwarza czysto
    > i głośno, a rozmowa w trybie głośnomowiacym to istny koszmar.

    Od dawna preferuję głośnomówienie...

    -=-

    RN9P ma nieprzyjemne położenie głośnika -- gdy trzymam lewą
    ręką, kciukiem zasłaniam ten głośnik i to tak starannie, że
    *niczego* nie słychać...

    Kładę/stawiam telefon na lewym kciuku, opieram na lewym
    wskazicielu i podpieram lewym serdecznym... Ten kciuk
    całkowicie zasłania głośnik... Wbrew być może pozorom
    to wygodny i stabilny chwyt -- niestety tylko do czytania
    lub słuchania via BT, bo głosu w głośniku nie słychać...
    Nawet tak mogę potrząsać lewą ręką...

    -=-

    Po wysłaniu poprzedniego postu zauważyłem, że telefon
    nie widzi satelitów innych niż GPS. Po wyjściu (czyli
    na zewnątrz) zobaczyłem jednego satelitę (chyba Glonass)
    innego niż GPS; później przez ~dobę widziałem tylko
    satelity GPS, po czym znów: GPS, GLONASS, Beidou,
    także na środku parterowego mieszkania, nad którym
    jest kilka kondygnacji i dookoła którego są bloki...

    Nie narzekam na nawigację -- po Asusie Maxie chyba każdy
    telefon pod tym względem jest dobry!!! Ale wolałbym mieć
    i Galileo i DF.

    https://mi-home.pl/telefony-poco/poco-x3-nfc-6gb-64g
    b-shadow-grey
    tu mowa o Dual GPS, ale nie ma mowy o Galileo

    https://mi-home.pl/telefony-redmi/redmi-note-9-pro-6
    gb-64gb-tropical-green
    tu nie ma mowy ani o Galileo, ani o DF GNSS

    https://www.qualcomm.com/media/documents/files/qualc
    omm-snapdragon-720g-mobile-platform-product-brief.pd
    tu piszą i o Galileo, i o dual-frequency GNSS (L1 + L5)
    Redmi Note 9 Pro

    https://www.qualcomm.com/media/documents/files/qualc
    omm-snapdragon-732g-mobile-platform-product-brief.pd
    tu nie ma mowy o DF, ale jest Galileo
    Poco X3

    Może Xiaomi da jakąś łątkę na RN9P i będę miał w nim DF GNSS?

    -=-

    Skierowałem me pytania pod adres:
    s...@x...com
    ale tam nie rozumieją mego języka i proszą o tłumaczenie na angielski... ;)
    Może ktoś przetłumaczy >>dual-frequency Global Navigation Satellite Systems<< na
    angielski?... ;)

    -=-

    Może wreszcie ktoś napisze, że ma DF Galileo i opowie o swych wrażeniach?!

    --