  • Data: 2020-12-06 21:32:59
    Temat: Re: 9hpln
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    trybun <M...@j...cb> writes:

    > Proponuję nie brać na logikę a samemu sprawdzić.. U mnie w każdym
    > przypadku, czy to w pozycjonerze czy nawigacjach telefonicznych albo
    > nawi stacjonarnej w ruchu pozycja jest precyzyjna i stała, wystarczy
    > się zatrzymać, postać chwilę a pozycja zaczyna fiksować.

    Nie wiem co to znaczy, że pozycja w ruchu jest stała. Obejrzałem sobie
    właśnie tracki z wielu przejazdów dokładnie tę samą trasą (różnice
    centymetrowe) i w przypadku użycia samego GPS + EGNOS znakomita
    większość przejazdów mieści się w "szerokości" ok. 8 metrów (różnica od
    środka ok. 4 m). Ale istnieje bardzo niewielka liczba śladów odległych
    od "środka" trasy o max. prawie 10 m. Niestety w tych śladach nie mam
    informacji o sygnale konkretnych satelitów, ani o liczbie satelitów.

    W bardzo podobnych warunkach, w przypadku "śladu stacjonarnego",
    odchylenia od środka "śladu" są praktycznie takie same jak w ruchu.

    Być może złudzenie polega na tym, że nie widzimy błędów w kierunku
    zgodnym z kierunkiem ruchu. Faktycznie, na pierwszy rzut oka, "ślad
    stacjonarny" jest "jeżem" w porównaniu go gładkiego śladu w ruchu.

    Dodatkowym powodem różnej wielkości błędów mogą być różne warunki -
    np. lepsza widoczność satelitów na drodze w porównaniu do gorszej
    w (okolicach) budynku itp. Tak czy owak, zablokowanie pozycji (lub
    nawet tylko wysokości) w odbiorniku - jeśli ten ma taką możliwość -
    lub w postprocessingu - daje znaczne zwiększenie dokładności.

    > Nie jestem pewny,  przynajmniej w GPS Test stoi że komercyjna wersja
    > GPS poprawia precyzję pomiarów. I jest sporo pozytywnych komentarzy.

    A może "komercyjna wersja GPS Test"?
    Który dokładnie sygnał GPS miałby być wykorzystywany komercyjnie?

    Może chodzi o Galileo - w założeniach Galileo miał być kiedyś
    przedsięwzięciem przynoszącym (bezpośrednio) zyski (High Accuracy
    Service), być może w przeciwnym przypadku trudniej byłoby przekonać
    decydentów do wydania nań zupełnie sporej ilości kasy.

    Jeśli nie Galileo, może masz na myśli komercyjne poprawki różnicowe?
    Takie serwisy istnieją, a przynajmniej istniały w czasach, gdy dostępne
    były tylko sygnały z 24 satelitów GPS (NAVSTARa - plus ew. dwa WAAS,
    które obejmowały tylko obszar Ameryki Północnej). Te poprawki różnicowe
    nie są częścią systemu GPS, można je odebrać przez Internet lub w innych
    przypadkach (raczej bezpłatnie) z nadajników naziemnych (wybrzeża).
    --
    Krzysztof Hałasa