eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2020-12-09 10:06:04
    Temat: Re: 9hpln
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 06.12.2020 o 21:32, Krzysztof Halasa pisze:
    > trybun <M...@j...cb> writes:
    >
    >> Proponuję nie brać na logikę a samemu sprawdzić.. U mnie w każdym
    >> przypadku, czy to w pozycjonerze czy nawigacjach telefonicznych albo
    >> nawi stacjonarnej w ruchu pozycja jest precyzyjna i stała, wystarczy
    >> się zatrzymać, postać chwilę a pozycja zaczyna fiksować.
    > Nie wiem co to znaczy, że pozycja w ruchu jest stała. Obejrzałem sobie
    > właśnie tracki z wielu przejazdów dokładnie tę samą trasą (różnice
    > centymetrowe) i w przypadku użycia samego GPS + EGNOS znakomita
    > większość przejazdów mieści się w "szerokości" ok. 8 metrów (różnica od
    > środka ok. 4 m). Ale istnieje bardzo niewielka liczba śladów odległych
    > od "środka" trasy o max. prawie 10 m. Niestety w tych śladach nie mam
    > informacji o sygnale konkretnych satelitów, ani o liczbie satelitów.
    >
    > W bardzo podobnych warunkach, w przypadku "śladu stacjonarnego",
    > odchylenia od środka "śladu" są praktycznie takie same jak w ruchu.
    >
    > Być może złudzenie polega na tym, że nie widzimy błędów w kierunku
    > zgodnym z kierunkiem ruchu. Faktycznie, na pierwszy rzut oka, "ślad
    > stacjonarny" jest "jeżem" w porównaniu go gładkiego śladu w ruchu.
    >
    > Dodatkowym powodem różnej wielkości błędów mogą być różne warunki -
    > np. lepsza widoczność satelitów na drodze w porównaniu do gorszej
    > w (okolicach) budynku itp. Tak czy owak, zablokowanie pozycji (lub
    > nawet tylko wysokości) w odbiorniku - jeśli ten ma taką możliwość -
    > lub w postprocessingu - daje znaczne zwiększenie dokładności.


    Ruch = precyzja pozycjonowania. Proponuję sprawdzić np na pozycjonerze i
    gdzieś w lesie dochodzić do zaparkowanego i spozycjonowanego auta. 50m,
    30,10, 1m, stop, stoisz i po chwili postoju pokazuje że nie jesteś już
    przy aucie a gdzieś obok.


    >
    >> Nie jestem pewny,  przynajmniej w GPS Test stoi że komercyjna wersja
    >> GPS poprawia precyzję pomiarów. I jest sporo pozytywnych komentarzy.
    > A może "komercyjna wersja GPS Test"?
    > Który dokładnie sygnał GPS miałby być wykorzystywany komercyjnie?
    >
    > Może chodzi o Galileo - w założeniach Galileo miał być kiedyś
    > przedsięwzięciem przynoszącym (bezpośrednio) zyski (High Accuracy
    > Service), być może w przeciwnym przypadku trudniej byłoby przekonać
    > decydentów do wydania nań zupełnie sporej ilości kasy.
    >
    > Jeśli nie Galileo, może masz na myśli komercyjne poprawki różnicowe?
    > Takie serwisy istnieją, a przynajmniej istniały w czasach, gdy dostępne
    > były tylko sygnały z 24 satelitów GPS (NAVSTARa - plus ew. dwa WAAS,
    > które obejmowały tylko obszar Ameryki Północnej). Te poprawki różnicowe
    > nie są częścią systemu GPS, można je odebrać przez Internet lub w innych
    > przypadkach (raczej bezpłatnie) z nadajników naziemnych (wybrzeża).


    Sorry, to nie program "GPS Test" miałem na myśli a "GPS Status". Nie
    wiem gdzie bo nawet nigdy bym nie pomyślał o jakichś komercyjnych
    GPSach, ten w wersji free w zupełności mi wystarcza. Natomiast gdybyś Ty
    był sprawą zainteresowany to polecam ww GPS Status.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: