    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    <5fbdaf48$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <rpnr8g$ppn$1@gioia.aioe.org>
    <5fbfcb98$0$513$65785112@news.neostrada.pl> <rpqlr8$bm5$1@gioia.aioe.org>
    <5fc10aa2$0$558$65785112@news.neostrada.pl> <rptdds$9u7$1@gioia.aioe.org>
    <5fc2b37d$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <rq2mjf$1tkg$1@gioia.aioe.org>
    <5fc787c1$2$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <rqfhs5$15s0$2@gioia.aioe.org>
    <5fcd29f7$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <rqq3tt$2kb$2@gioia.aioe.org>
    <5fd274a8$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <rrp7eh$18p9$6@gioia.aioe.org>
    <5fe09862$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <rru4pl$ms$2@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Wed, 23 Dec 2020 14:22:49 +0100

    dyskusyjnych:rru4pl$ms$...@g...aioe.org...
    "J.F." 5fe09862$0$525$6...@n...neostrada.pl

    >Jest tak zazwyczaj -- fiksowanie trwa dłużej niż ułamek
    >sekundy. (choć niby częstotliwość nośna jest duża)

    No to niech podaje DOP duzy, dopoki nie zafiksuje na dobre.

    >Już wyjaśniliśmy sobie -- masz odległości od satelitów.

    Slabo zapamietales - nie masz, bo odbiornik nie wystarczajaco dobrego
    zegara.
    Nie zna dokladnego czasu, wiec nie zna czasu przelotu.

    Owszem, jak sie zafiksuje, ustawi sobie dobrze wewnetrzny zegar, to
    przez pewien czas po utracie sygnalu mozna powiedziec, ze ma dokladny
    czas.
    Tylko trudno mi powiedziec przez ile - sekundy, minuty ...

    >Już wyjaśniliśmy sobie latem 2019 r. -- 4 zmienne i 4 równania.
    >(3 odległości i 1 czas -- różnica między Twoim czasem i czasem
    >GPS czy innym GNSS)

    >Już wyjaśniliśmy sobie -- sfery.

    A tak naprawde hiperboloidy :-)

    Te sfery przecinają się blisko Ziemi (i tylko te bliskie
    przecięcia nas interesują) i daleko Ziemi... (daleko
    a wskazywana pozycja szybko zmienia się)

    >Wiele źródeł błędu znamy. (choćby błędy zegarków
    >satelitowych względem czasu GPS czy innego GNSS)

    To raczej nie jest blad istotny, moze awaryjnie nie koryguja.

    >Niezupełnie. ;) Weź sytuację, gdy masz TYLKO 4 satelity -- DOPy
    >są nadal raportowane. DOPy są wyliczane teoretycznie. Można je
    >wyliczyć także dla przyszłości, o czym Ci pisałem latem 2019 r.
    >(podałem Ci link do stosownej aplikacji i stosownej strony WWW
    >ukazujących DOPy z przyszłości)

    Byc moze o to chodzi - zakladaja jakas teoretyczna dokladnosc kanalow
    w odbiorniku, i przeliczaja uwzgledniajac geometrie konstelacji.
    Co jak widac ma malo wspolnego z rzeczywistoscia.

    >Wyliczając xDOPy, nie wiedział, że pracuje na odbiciach.
    >Mógł co najwyżej wprowadzić poprawki stacji referencyjnych
    >(wpływ powietrza) itp...

    Tak czy inaczej - te xDOP sa kompletnie bezuzyteczne, skoro nie
    wiadomo co pokazuja, ale na pewno nie rzeczywista dokladnosc :-)

    J.