  • Data: 2020-12-29 05:05:39
    Temat: Re: 9hpln
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel" rsck58$83f$...@g...aioe.org

    > Dosłownie jakoś tak tej nocy w mieszkaniu na parterze:
    > - miałem kilkanaście metrów błędu i widziałem masę różnych satelitów
    > - kwadrans później w tym samym miejscu nie widziałem już żadnego
    > satelity lub chwilami widziałem po jednym: GPS, GLONASS, Beidou

    > Odbiorniki GNSS trzeba porównywać uważnie...

    Kolejny przykład -- parę godzin temu [tamtemu i tamtym?] wyłączono ;)
    mi ;) [Redmi?] wszystkie satelity Glonass i Beidou. GLONASS, GPS,
    Galileo, EGNOSS?... Owszem...

    -=-

    Pytanie ciśnie się pod palce:

    - Masz Trybunie Galileo czy nie mas w swej Motce?

    SBAS z kółeczkiem żółtych gwiazd na błękitnym tle (~flagą UE) to
    EGNOSS, nie Galileo. PRN136 to geostacjonarny satelita EGNOSS.

    Możesz zobaczyć tę stałą pozycję PRN136 tutaj:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ne
    c.android.qzss.gnssview&hl=pl&gl=US

    Wszystkie SBAS są na południu, bo są nad równikiem, bo tylko tam
    (na konkretnej wysokości) jest jedyna orbita geostacjonarna,

    -=-

    Pisałes też o widzeniu satelity japońskiego -- SBAS czy nie?

    --