    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 25 May 2021 10:56:44 -0700 (PDT)
    Subject: Re: A propos AC/DC...
    From: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 25 maja 2021 o 11:21:52 UTC-5 J.F napisał(a):

    > a jak sie kierunek przeplywu energii zmienia

    To sie siec dosynchronizuje. Generatory po prostu musza wiecej energii wpompowac.
    Faza sie utrzyma sama jesli generatory wydola.
    OIDP tam sie nie dzieja zadne dziwne sprawy.

    siebie sa odsuniete i jakims cudem polaczenie kablowe miedzy L-A i L-B jest
    dramatycznie innej dlugosci niz polacznie A-B

    > https://www.entsoe.eu/data/map/
    >
    > Niemcy-Polska
    > Polska-Litwa-Lotwa-Estonia-Finlandia
    > Finlandia-Szwecja-Dania-Niemcy
    >
    > ale to ciagle "krotkie" odcinki ...
    >
    > No i ciekaw jestem - moga sobie wszystkie 3 obszary w tej samej fazie?
    > Przy dlugich liniach jakos niezbyt, bo linia opoznia.

    Ale tu masz po prostu siatke. Raczej nie ma tu duzych dysproporcji fazowych. te
    filoetowe linki to DC. Zauwaz ze takie "rozkraczone nogi" sa wiazane za pomoca DC
    linkow.
    Na tej mapce widze moze dwa przypadki kiedy taka sytuacja zachodzi: gibraltar/izrael
    (nie ma linkow DC tam) i wokolo morza czarnego.

    Ale jak wspomniales, odleglosci nie sa az tak duze...

    > To chyba bardziej ekstremalne rozwiazanie - bo moze tez czestotliwosc
    > zmienic.

    Ano moze. I moze gdzies tam dzialaja takie generatory synchronizujace albo minilinie
    DC robiace za bufory?