  • Data: 2020-06-30 01:05:34
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy i RCD
    Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-06-28 08:32, PeJot wrote:
> [...]
    wanego-zasilania/56610,dobor-mocy-zespolu-pradotworc
    zego-czesc-2-1?

    > I się dowiedziałem że:
    >
    > "Pomiar impedancji pętli zwarcia w instalacji zasilanej przez ZP jest
    > trudny do praktycznego wykonania z uwagi na zmieniającą się w czasie
    > zwarcia reaktancję generatora i brak dostępnych na rynku przyrządów
    > pomiarowych pozwalających na wykonanie takiego pomiaru."
    >
    > To znaczy że pętla zwarcia *jest możliwa*, działa skutecznie ale trudno
    > ją mierzyć.

    Mozna zmierzyc, niezawodnom "metodom technicznom"...

    https://bezel.com.pl/wp-content/uploads/pomiary/imag
    e556.jpg
    https://bezel.com.pl/2018/08/01/sprawdzanie-srodkow-
    ochrony/

    Woltomierz, amperomiez i kilka termowentylatorow... w zaleznosci od mocy
    agregatu.
    Jesli kolejno podlaczac te Farelki, to mozna nawet wyznaczyc tom krzywom
    zmiennosci impedancji w funkcji obcionzenia tego agregatu.

    Jednak, gdy skutecznosc samoczynnego wylacznia zasilania nie jest
    mozliwa do uzyskania, w takiej sytuacji najlepiej powrocic do
    podstawowej ochrony, w postaci dedykowanej sieci uziemniajacej,
    zapewniajacej skuteczne obnizenie napiecia dotyku, do 50, czy 25 [V].

    > Skomplikowane to i tak mało prawdopodobne, że MZ RCD tracą sens.

    Tak wlasnie jest... dlatego RCD jest trzeciorzendnom ochronom i w
    dodatku uzupelniajoncom... to uzupelnienie rozumie siem, jako: 'ochrone
    przy dotyku bezposrednim'... np: wsadzenia gwozdzia do dziurki w
    gniazdku, itp...