  • Data: 2021-12-01 16:27:38
    Temat: Re: Aktywny split sygna?u RGB
    Od: a...@m...uni.wroc.pl szukaj wiadomości tego autora

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Cze??.
    >
    > Zagadnienie z informatyki retro:
    >
    > Wyj?cie RGB o cz?stotliwo?ciach PAL i VGA, 75Ohm, gdzie? tak ko?o
    > ~100MHz pasma, nale?y rozdzieli? na dwa niezale?ne strumienie.
    >
    > Tak sobie my?l?, ?e gdybym u?y? dw?ch, 3 kana?owych wzmacniaczy video,
    > to powinienem dosta? przyzwoit? jako?? obrazu, bez typowych dla
    > pasywnych spliter?w cieni.
    >
    > Jest jaki? ?atwy z kupieniu i ?atwy w zastosowaniu wzmacniacz video tego
    > typu? Ma wcisn?? 3 sygna?y analogowe w kabel VGA. Minimum to ~100Mhz
> [...]

    Hmm, tu piszesz o zwarciu, dalej o kombinacjach z przekaznikami.
    Klasyczny pasywny spliter to 3 oporniki. Zakladajac linie 75 Ohm
    masz 3 oporniki 25 polaczone w gwiazde, do ramion podlaczasz linie
    (to jest symetryczne i nie rozroznia wyjscia od wejscia).
    Dopasowanie (zapewniane przez oprorniki) eliminuje odbicia
    (dzwonienie). Sygnal jest slabszy, napiecie wyjscia to 1/3
    napiecia na wejsciu. Jak monitor toleruje taki poziom sygnalu
    to powinno dzialac bez problemow. Jak sygnal za slaby to
    faktycznie potrzebny wzmacniacz. Rozwiazanie "retro" to
    wzmacniacz jednotranzystorowy (tzn. po jednym na kanal).
    Jak patrzylem na parametry popularnych scalakow to trudno
    znalezc cos w rozsadnej cenie co mogloby konkurowac z
    tranzystorem. Tzn. rozne sprzety maja w srodku w scalakach
    lepsze wzmacniacze, ale nie wiem jak/gdzie kupic odpowiedni
    scalak nie placac 10-100 razy wiecej niz za gotowe
    urzadzenie.

    --
    Waldek Hebisch