    Date: Mon, 15 Nov 2021 16:43:14 +0100
    Subject: Re: Akumulator
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > 13.8 V to napięcie pracy buforowej a nie ładowania cyklicznego. Dla
    > cyklicznego możesz ustawić nawet 15.6V ale po osiągnięciu tego
    > napięcia kończysz ładowanie. Nie przedłużaj ładowania bez sensu, bo to
    > wysusza akumulator.

    Zasilacz, którym ładuję umożliwia mi tylko na sztywno ustawienie
    napięcia (nie wiem dlaczego nie działa w nim ustawianie prądu).

    Po wcześniejszych wiadomościach zmieniłem na 14,5 V, i teraz bierze pół
    ampera.

    Akumulator nie jest i tak do auta. Służyć ma za źródło zasilania do
    testów (zabawy :-) ).
    Stał przez rok. Przed ładowaniem miał 12 V. A, że nie mam ładowarki
    dedykowanej, to pomyślałem, że przy zadanym napięciu po spadku prądu do
    jakiejś wartości będzie można uznać, że jest naładowany.

    Robert