  • 1. Data: 2021-11-15 13:58:05
    Temat: Akumulator
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ładuję samochodowy akumulator (kwasowy, bo teraz to już może nie być
    oczywiste).
    Zasilaczem lab. ustawiłem 13,8 V, ładuje się blisko 24 h. Do kiedy go
    ładować? Teraz jest 200 mA i już tak ochoczo nie spada.

    Robert

  • 2. Data: 2021-11-15 14:09:23
    Temat: Re: Akumulator
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Nov 2021 13:58:05 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > Zasilaczem lab. ustawiłem 13,8 V, ładuje się blisko 24 h. Do kiedy go
    > ładować? Teraz jest 200 mA i już tak ochoczo nie spada.

    Mozesz podladowac nawet do 15.6V, ale uwaga - czujnie.
    Nie za dlugo, jak bedzie intensywnie gazowal.

    Ale do 14.5V to byl go podladowal.

    J.

  • 3. Data: 2021-11-15 14:29:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zasilaczem lab. ustawiłem 13,8 V, ładuje się blisko 24 h. Do kiedy go
    > ładować? Teraz jest 200 mA i już tak ochoczo nie spada.

    Tak jak podaje producent akumulatora :)
    Spokojnie można go ładować prądem 10% pojemności akumulatora, do
    wartości 15.4V /najczęściej.
    Czyli ustawiasz 15.4 na zasilaczu i pilnujesz żeby się długo nie
    gotował. Długo?...jakieś 5h. Tzn powinien brać ok >500mA (w zależności
    od pojemności) przy 14,5V. Pewnie będzie lekko gazował ale należy
    sprawdzać również temperaturę i nie przesadzać. Lekkie gazowanie będzie
    zawsze, jakbyś pytał.

    Najlepiej (obecnie) użyć ładowarki typu: Biedra. Ma wszystko co potrzeba
    do ładowania pod kontrolą.
    https://allegro.pl/oferta/prostownik-ladowarka-do-ak
    umulatora-6v-12v-mocny-11017959956

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 4. Data: 2021-11-15 15:36:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > Zasilaczem lab. ustawiłem 13,8 V, ładuje się blisko 24 h. Do kiedy go
    > ładować? Teraz jest 200 mA i już tak ochoczo nie spada.
    Bo ty go w ogóle nie ładujesz, okolice 13,75V to tzw napięcie
    podtrzymania, czyli ani aku nie jest ładowany ani się sam nie rozładowywuje.
    --
    Janusz

  • 5. Data: 2021-11-15 15:37:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

> [...]
    > Zasilaczem lab. ustawiłem 13,8 V, ładuje się blisko 24 h. Do kiedy go
    > ładować? Teraz jest 200 mA i już tak ochoczo nie spada.

    13.8 V to napięcie pracy buforowej a nie ładowania cyklicznego. Dla
    cyklicznego możesz ustawić nawet 15.6V ale po osiągnięciu tego
    napięcia kończysz ładowanie. Nie przedłużaj ładowania bez sensu, bo to
    wysusza akumulator.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2021-11-15 15:59:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Nov 2021 14:29:37 +0100, LordBluzg(R) wrote:
    > Najlepiej (obecnie) użyć ładowarki typu: Biedra. Ma wszystko co potrzeba
    > do ładowania pod kontrolą.
    > https://allegro.pl/oferta/prostownik-ladowarka-do-ak
    umulatora-6v-12v-mocny-11017959956

    Nie wiem czemu oni pisza "mocny", skoro to ma 4A max.

    Ciekawe, czy potrafi naladowac skrajnie wyladowany akumulator,
    czy rozpozna, ze to 6V i dalej nie przejdzie.

    J.

  • 7. Data: 2021-11-15 16:39:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.11.2021 o 15:59, J.F pisze:

    umulatora-6v-12v-mocny-11017959956

    > Nie wiem czemu oni pisza "mocny", skoro to ma 4A max.

    Bo sa też takie 2A. Tam też w ustawieniach możesz wybrać 2A.

    > Ciekawe, czy potrafi naladowac skrajnie wyladowany akumulator,
    > czy rozpozna, ze to 6V i dalej nie przejdzie.

    Nie potrafi. Jak poczuje 10.9V to chwilę próbkuje, jak napięcie
    podskoczy to ładuje. Jak nie wzrośnie to nie ładuje. Jesli masz aku
    wydojony do 9V to musisz się posiłkować zwykłym tranformatorowcem, żeby
    podciągnąć go do 11V.
    Fajną sprawą jest, że nie ładuje "stałym" napięciem jak tradycyjna
    ładowarka, lecz impulsami.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 8. Data: 2021-11-15 16:43:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > cyklicznego możesz ustawić nawet 15.6V ale po osiągnięciu tego
    > napięcia kończysz ładowanie. Nie przedłużaj ładowania bez sensu, bo to

    Zasilacz, którym ładuję umożliwia mi tylko na sztywno ustawienie
    napięcia (nie wiem dlaczego nie działa w nim ustawianie prądu).

    Po wcześniejszych wiadomościach zmieniłem na 14,5 V, i teraz bierze pół
    ampera.

    Akumulator nie jest i tak do auta. Służyć ma za źródło zasilania do
    testów (zabawy :-) ).
    Stał przez rok. Przed ładowaniem miał 12 V. A, że nie mam ładowarki
    dedykowanej, to pomyślałem, że przy zadanym napięciu po spadku prądu do
    jakiejś wartości będzie można uznać, że jest naładowany.

    Robert

  • 9. Data: 2021-11-15 16:46:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-11-15 o 14:29, LordBluzg(R) pisze:
    > Czyli ustawiasz 15.4 na zasilaczu i pilnujesz żeby się długo nie
    > gotował. Długo?...jakieś 5h. Tzn powinien brać ok >500mA (w zależności
    > od pojemności) przy 14,5V.

    Tak zrobiłem. Teraz bierze właśnie pół ampera.

    Robert

  • 10. Data: 2021-11-15 19:49:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61928010$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    user Robert Wańkowski pisze tak:

    > Po wcześniejszych wiadomościach zmieniłem na 14,5 V, i teraz
    > bierze pół ampera.

    W samochodzie jest 14.5v na mrozie i 14.0v w lecie i przy rozgrzanym
    silniku.

> [...]
    > ładowarki dedykowanej, to pomyślałem, że przy zadanym napięciu po
    > spadku prądu do jakiejś wartości będzie można uznać, że jest

    przy 14v możesz go trzymać podłączonego ile chcesz bo już prawie nie
    przyjmuje prądu tymbardziej taki co stał rok.

    --
    Piter