    From: "drill" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Akumulator ile ładować?
    Date: Thu, 21 Jan 2010 12:28:26 +0100

    > Ok, dzięki, o tego typu odpowiedź mi chodziło. Choć niektórzy twierdzą że
    > dłuższa jazda (tylko jak długa) może dać to samo co ładowanie
    > prostownikiem.

    dluzsza jazda w trasie na wyzszych obrotach zdecydowanie tak... ale jak juz
    koledzy pisali proad pobrany na rozruch zimnego silnika bedzie duzo duzo
    wiekszy niz ten jaki doladuje alternator w ciagu kilkunastu minut na biegu
    jalowym... bardziej zaszkodzisz niz pomozesz...

    kiedys czytalem ze w "starych" autach srednio po 20km jazdy w trasie
    rekompensuje sie prad pobrany na rozruch... ale jest tyle czynnikow na okolo
    jak np temperatura itp ze nie da sie tego od tak stwierdzic...

    pzdr