eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Data: 2021-02-17 14:15:04
    Temat: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 17.02.2021 o 14:02, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    >> Cytnę całość ale się odniosę w dwóch kwestiach. Podłączenie miernika w
    >> sumie jest błędne bo wykorzystuje on gniazdo zapalniczki i bierze
    >> udział nie tyle w spadku napięcia całości, lecz wynikłe jest to z
    >> prawa Kiroffa (choćby) i stalowych połączeń (oporność) na samym
    >> gnieździe bo pamiętać należy, że woltomierz zasila się z tego samego
    >> źródła, które mierzy. Wystarczy lekki brak kontaktu i wskazania będą
    >> błędne. Miernik powinien być podłączony bezpośrednio pod akumulator z
    >> pominięciem nawet bezpiecznika, lub do bezpiecznika o dużej mocy.
    >> Wtedy spadki napięć będą mniejsze w tym obwodzie i bardziej dokładne z
    >> uwagi na punkt podłączenia na samym akumulatorze z pominięciem
    >> wszelakich styków.
    >
    > Tak jak napisałem weryfikowałem jego wskazania drugim miernikiem na
    > klemach. Sprawdzałem też dwoma miernikami (na klemach i w zapalniczce)
    > te zastanawiające fluktuacje i się pokrywają.

    Ja też mam taki miernik i czasem zaczyna pokazywać bzdury. Wystarczy że
    nim pokręcę prawo-lewo, żeby złapał lepszy kontakt i wtedy jest spokój
    na jakiś czas. Widzę też (bo to 3 funkcyjne) że jeśli podłączony telefon
    ciagnie 0,5A do ładowania to pokręcenie w gniazdku powoduje wzrost prądu
    ładowania telefonu do 0,8A. czasem sam telefon bulgocze, ze ma za mało
    (komunikat).
    >
    >> Inna sprawa to obroty silnika jak i jego moc. Przy silnikach o małejmocy,
    >
    > To dwulitrowy diesel, ma 185KM. Raczej nie ten przypadek. Nagrzewnica w
    > klimie na 2kW, świece to też 20A szt. - do tego wtryskiwacze, różne
    > sterowniki i zwyczajnie "nie stykło" na wolnych obrotach.
    > Sterownik ładowania (czy jak go tam zwał) w tym wypadku chroni aku przed
    > całkowitym wydojeniem.

    No bo alternator osiąga pełną moc dopiero przy maksymalnych obrotach a
    producent auta lekko dał ciała, że dopuścił takie zachowanie:]
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: