eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Data: 2021-02-17 14:54:50
    Temat: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie czytasz co piszę tylko głosisz swoje tezy :-)

    Nie. Ja mam ten sam miernik ale już 2 lata i doświadczyłem tego, że
    pokazuje czasem bzdury. Zgodzę się z tym, że multimetr pokazuje w
    porównaniu dobrze i napięcia się zgadzają kiedy jest prawidłowy kontakt.
    Piszę o tym, że czasem łże jak bura suka bo gubi kontakt :]

    > To tylko potwierdza co napisałem powyżej :-) napisałem przecież, że
    > wystarczy podnieść obroty o 200 (na jakieś 1100) i jest full napięcie
    > bez względu na załączone odbiorniki. Do maksymalnych obrotów brakuje
    > jakieś 3400 obr/min :-)

    No wiem, dlatego wcześniej pisałem, że wiele osób zmienia średnicę koła
    pasowego, bo alternator kręci się szybciej z mniejszą średnicą tego koła
    przy tych samych obrotach silnika.

    > Alternator ma 200A - jak patrzę na wykresy w necie to nie znalazłem
    > takiego, który daje moc max przy 1000 obr/min.

    Bo takich nie produkują.

    > Zawsze to jest jakaś
    > krzywa narastająca.

    No jasne. Moc (wolt x amper) wzrasta wraz z obrotami.

    > Pewnie jakby załadować do tego auta 2x większy
    > alternator to by i przy biegu jałowym prądu wystarczyło.

    Niezupełnie. Musiałbyś ingerować raczej w uzwojenia stojana, żeby
    podnieść samo napięcie przy tych samych obrotach i uzyskać jakąś moc,
    którą można już wykorzystać. Wielgachny alternator będzie miał taką samą
    przekładnię jak mały alternator i jedynie większą moc wynikającą z
    grubości drutu na stojanie i odpowiednim wirniku do tego.

    Napięcie wynika albo z obrotów albo z ilości uzwojeń.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>