eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion) › Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
  • Data: 2023-01-15 11:23:38
    Temat: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 13 Jan 2023 16:10:13 +0100, m4rkiz

    > Wydaje mi się, że głównym powodem dla którego nikt do teraz nie zdecydował się na
    wymienne
    > baterie w autach (przynajmniej na taką skalę żebym coś o tym wiedział)

    A to, to co? ;P
    https://www.youtube.com/watch?v=uZkDKT5IK_Q

    Mają tego 700 w chinach. Ponoć większość chinoli preferuje dzierżawę i taką
    wymianę baterii ponad ładowanie. W EU to będzie głównie alternatywa dla
    handlowców, i tych elektrycznych malkontentów co muszą mieć, dwa razy w
    roku, "tankowanie" z postojem na 5 minut. Ot czas potrzebny żeby zdążyć
    dobiec do kibla, albo i nie. U niemca zaczynają budować bo się będzie
    NIO wbijać na rynek europejski.

    W Tesli już na początku pokazywali możliwość wymiany baterii:
    https://www.youtube.com/watch?v=HlaQuKk9bFg (dźwięk off, bo orgazmy lecą)
    ostatecznie poszli w SC. Ale brak równoległego rozwijania dzierżawy
    i wymiany baterii był wg mnie błędem za który Tesla beknie w przyszłości.

    --
    Pozdor
    Myjk