eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion) › Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
  • Data: 2023-01-15 11:28:17
    Temat: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 13 Jan 2023 16:10:13 +0100, m4rkiz

    > jest to że rodzi to
    > olbrzymie problemy jeżeli chodzi o bezpieczeństwo (potencjalna łatwopalność
    nieznanych
    > baterii, na etapie ładowania, montażu, eksploatacji, wyjmowania, i to taka, która
    jest w
    > praktyce nie do powstrzymania). Jak się do tego doda komplikacje natury technicznej

    > (delikatne i potencjalnie niebezpieczne baterie które trzeba dobrze obudować, więc
    > łatwym dostępie nie może być mowy), to mamy coś, czego nikt nawet kijem nie chce
    ruszać.

    Nie bardzo wiem o czym piszesz. Wymienia się cały pack, żadnych problemów
    tam nie ma, chyba że śruby źle się wkręcą i bateria wypadnie podczas jazdy,
    ale raz że śrub jest dużo i prawdopodobieństwo że nie wkręci się większość
    graniczy z cudem, zresztą to jest do zweryfikowania na etapie ich
    przykręcania. Styczniki to też żaden problem, o ile w ogóle tam są. Poza
    tym w takiej stacji wymiany baterii są one lepiej traktowane niż w
    samochodzie (sucho, ciepło, niewykluczone że, w zależności od gabarytów
    stacji i zapotrzebowania na wymianę, wolno ładowane).

    --
    Pozdor
    Myjk