  • Data: 2020-11-30 14:43:44
    Temat: Re: Akumulatorowe Voodoo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-11-29 o 12:40, PeJot pisze:
> [...]

    Tacie kiedys wybuchl akumulator, w czasie ladowania w lazience.
    Tylko nie wiem - korki niedrozne i cisnienie rozerwalo, czy mieszanka
    wodorowo tlenowa wybuchla w srodku.

    >Moim zdaniem nic, jeśli się nie przekracza tego co daje alternator
    >ale brak wiedzy czy przy tych 16 - 16,5 V nie padnie coś z
    >elektroniki
    >co jest cały czas podpietę do zasilania pomimo wyłączonej stacyjki

    Kiedys mi padl regulator, a wlasciwie to lozysko, k*, juz nikomu
    wierzyc nie mozna.

    W aucie zrobilo sie 19V, i nic nie padlo.
    W sumie, przy wspolczesnej elektronice dziwilbym sie, gdyby 20V mialo
    czemus zaszkodzic.

    >Ponoć w niektórych autach, tych które mają aku schowane w bagaznikach
    >(zwykle AGM) wyprowadzają zaciski do ładowania pod maską.
    >Osobiście nie widziałem jeszcze takiego auta, możliwe że to te "z
    >wyższej półki"

    Albo do uruchamiania na kable :)
    Widzialem cos takiego w bmw 525 diesel.

    >W poprzednim aucie (ford) instrukcja mówiła że po odpięciu aku
    >i ponownym odpaleniu, powinien pracować kilka minut na wolnych
    >obrotach
    >aby sobie "komputer" poustawiał siakieś parametry.

    W polonezie z wtryskiem tez tak ponoc bylo, ale czy obecne komputery
    nie sa lepsze ?

    >Swego czasu na trasie padł mi w F126p regulator napięcia
    >- najpierw coś dziwnie śmierdzało jajami, ale póżniej odstrzeliły
    >kubki elektolitów w radiu :)

    Wow ... to ciekawe jakie miales napiecie ... w maluchu alternator
    slaby, ale tez tez odbiornikow malo :-)

    >Na najbliższym CPN odpiąłem kabel z alternatora, dolałem do aku wody
    >destylowanej i na samej baterii zrobiłem jeszcze ~150km

    Kiedys tez mi sie zapalila kontrolka ladowania, a do domu ~250km.
    I tak sie zastanawialem - dojade, nie dojade, autostrada, powinno byc
    szybko, a moze poczekac do rana i bez swiatel ... niestety, po drodze
    byla granica, do granicy kolejka, i mialem okazje przetestowac ADAC
    :-)

    J.