  • Data: 2009-08-23 18:15:25
    Temat: Re: Analiza widma hałasu
    Od: "marcin markowski" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > I ile ma mV/Pa ?
    >
    > A widze .. +/-4dB

    > No dobra - ale skad wzorcowy glosnik zeby mozna bylo kalibrowac ?

    > Zalezy co chce zmierzyc - oszacowac widmo, porownac harmoniczne,
    > czy naprawde zmierzyc poziom halasu.
    >
    > J.

    Wzorcowy głośnik nie jest potrzebny. Plik kalibracyjny po prostu umieszcza
    się w odpowiednim katalogu (można go pobrac gotowego (chyba od producenta
    wkładki - w kazdym razie mam go gdzies u siebie)). Niewiele to zmienia w
    pomiarach bo odchylenia wkładki są naprawdę niewielkie i dla celów projektu
    np zwrotnicy głośnikowej zupełnie nie mają znaczenia. Poza tym za wzorzec w
    pomiarach na każdym etapie robi Jig (czyli jakby opornik referencyjny)
    którego trzeba sobie wykonać lub zakupić.