  • Data: 2022-10-05 02:02:22
    Temat: Re: [Ankieta] Czemu jeździsz tak wolno?
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-10-04 o 13:03, ii pisze:
    > Wczoraj jechałem Twizy dwupasmową krajówką i ... jadąc te 85 km/h nie
    > byłem wyprzedzany. Rodzi się pytanie, dlaczego kierowcy jeżdżą tak
    > wolno. Przecież ten postęp w postaci asfaltowych dróg i samochodów po to
    > jest, by poruszać się sprawniej. Gdybyśmy tego nie chcieli to nadal
    > jeździlibyśmy konno po drogach nieutwardzonych. I tak się zastanawiam co
    > konkretnie motywuje ludzi do snucia się jak smród po gaciach? Gdyby
    > chcieć zrobić ankietę nt powodów to jakie powinny być opcje?

    Bo się na podstawie wieloletniego doświadczenia przekonali, że
    rozpędzanie 1,5 tony plastiku, blachy i chemikaliów do prędkości
    maksymalnej i hamowanie nie sprawia, że człowiek "porusza się sprawniej"?
    Jak byłem młody, to wydawało mi się, że jeśli będę deptał, to szybciej
    dojadę. Odrębna sprawa, że właściwie dlaczego miałoby mi zależeć, żeby
    być te 2-4 minuty wcześniej w dyskoncie (?).
    Tyle razy doświadczenie pokazywało, że nie dojeżdżam wcześniej, że w
    końcu do mnie dotarło, że faktycznie tak jest, a kompulsywne dociskanie
    pedału gazu i hamulca na przemian generuje zużycie paliwa, szarpanie i
    niekomfortową jazdę, hałas, zatrucie środowiska, zakłóca słuchanie
    kwartetów smyczkowych Haydna i/lub dobrego audobooka/miłą pogawędkę,
    szybkie zużywanie klocków i tarcz hamulcowych (niektórzy ludzie wypisują
    na forach jak to szybko się obecnie zużywają klocki - nie do co kiedyś -
    a nie pomyślą, że po prostu jazda metodą pyta-hebel musi ścierać hamulce
    i opony, a kiedyś mieli samochód ze słabszym silnikiem, więc mniej
    hamowali).
    Załączam tempomat i mogę się zająć myśleniem o czymś ciekawszym, niż
    rozważanie, czy już przekraczam, o ile i czy to już tyle, że mogą mnie
    shaltować, czy jeszcze nie...