    Subject: Re: Anteny do wifi
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>
    Date: Sun, 19 Jul 2020 20:58:09 +0200

    W dniu 19.07.2020 o 18:57, netx pisze:

    > Na codzień jestem jedynym użytkownikiem wymagającym dużego transferu i
    > mam laptopa obok routera. Wyciąga po WiFi tyle ile daje Gigabit Ethernet
    > którym mam podłączony NAS - 110MB/s. Próbowałem uruchomić transfer z
    > dwóch źródeł Ethernet do laptopa po Wifi - wtedy osiągnął powyżej
    > 130MB/s po WIfi ax.
    >
    > Ale zrobiłem kilka testów. Prośba abyś też napisał jakie masz osiągi na
    > WRT3200ACM.

    Dzieki za test. Widze, ze na warunki zblizone do moich, to ten twoj
    router szalu nie robi. Mowie o trzecim tescie.

    A jaki jest sens uzywac wifi, skoro siedzisz przy routerze? Ja w takim
    przypadku uzywalbym kabla.

    Kilka miesiecy temu uzywalem netgeara r7800 i bylem z niego bardzo
    zadowolony za wyjatkiej skopanej obslugi przekierowania portow, az w
    koncu po ok 8 miesiacach zaczal sie resetowac do ustawien fabrycznych po
    kazdym reboocie.

    To teraz kolej na moj test.

    Karta sieciowa: Intel(R) Wi-Fi 6 AX200 (nie wiem, czy to nie ta sama karta
    co u ciebie bez dodatkwych bajerow do gier)
    Router WRT3200ACM
    Testy wykonywane miedzy komputerami z Ubuntu 20.04. Do testow uzylem
    iperfa, bo jedyny sposob kopiowania plikow, to ssh, a to minimalnie
    zmniejsza trasfer.
    Laptop (PC1) uzywa karty wifi, a drugi komputer (PC2) jest podlaczony na
    gigabitowym porcie

    PC1 (iperf -c), PC2 (iperf -s) - oznacza upload z laptopa do drugiego
    komputera
    PC1 (iperf -s), PC2 (iperf -c) - oznacza download do laptopa

    1. Odleglosc: ok 5-6m. Jestem po skosie, bokiem do routera. Miedzy mna
    sa dwie sciany w ksztaalcie litery L. Jedna nosna gruba, a druga zwykla,
    ale nie wiem jaka grubosc

    PC1 (iperf -s), PC2 (iperf -c) -> 294 Mbits/sec
    PC1 (iperf -c), PC2 (iperf -s) -> 278 Mbits/sec

    2. Odleglosc ok metra od routera. Jedyna przeszkoda, to drabina. Laptopn
    tylem do routera
    PC1 (iperf -s), PC2 (iperf -c) -> 583 Mbits/sec
    PC1 (iperf -c), PC2 (iperf -s) -> 608 Mbits/sec
    W nocy transfery moga osiagac nawet 750 Mbit/s

    3. Odleglosc ok 7m od routera. Tyl laptopa od strony routera. Cienka
    sciana w linii prostej
    PC1 (iperf -s), PC2 (iperf -c) -> 527 Mbits/sec
    PC1 (iperf -c), PC2 (iperf -s) -> 467 Mbits/sec

    Gdyby nie te retransmitowane pakiety, to nie byloby tragedii, ale za
    taka cene, to powinno byc znacznie lepiej.