  • 1. Data: 2020-07-17 18:49:07
    Temat: Anteny do wifi
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Czy mozecie polecic jakies lepsze anteny do routera wrt3200acm?
    ewentualnie doradzic czego mam szukac. Nie mam pojecia na co mam zwracac
    uwage. Nie wiem nawet jakie zlacza sa w tym routerze.

    Zalezy mi glownie na czestotliwosci 5GHz.

    Jak sie okazalo, to jest strasznie dziadowski router. Przy transferze na
    poziomie 3-4Mbit/s, wireshark pokazuje po kilkanascie retransmisji
    pakietow. W odleglosci ok metra od routera, takze pokazuje retransmisje,
    ale w mniejszzych ilosciach.

  • 2. Data: 2020-07-17 19:06:53
    Temat: Re: Anteny do wifi
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-07-17 o 18:49, Pawel pisze:
> [...]
    > poziomie 3-4Mbit/s, wireshark pokazuje po kilkanascie retransmisji
    > pakietow. W odleglosci ok metra od routera, takze pokazuje retransmisje,

    Skoro retransmituje to znaczy że dobry.
    Kiepski by olewał :)

  • 3. Data: 2020-07-17 20:02:17
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 17.07.2020 o 18:49, Pawel pisze:
> [...]
    > poziomie 3-4Mbit/s, wireshark pokazuje po kilkanascie retransmisji
    > pakietow. W odleglosci ok metra od routera, takze pokazuje retransmisje,

    Nie wiem czy Ci to pomoże, ale jakiś czas temu do routera Linksys
    WRT1900ACS nabyłem zestaw anten około 2x większych niż standardowe,
    konkretnie takie (kupiłem w Morele):
    https://www.amazon.co.uk/Linksys-WRT004ANT-EU-High-G
    ain-Antenna/dp/B011VZ0PQG
    Zasięg poprawił się tylko trochę o ile pamiętam.

    Natomiast niedawno ustawiłem nowy router Tp-Link Archer AX50, ustawiłem
    w miejsce Linksysa i: prędkości na końcach mieszkania wzrosły znacznie
    (2.4GHz n/g), a w bezpośredniej bliskości routera po Wifi ax jest około
    110MB/s (5GHz/ax). Ten Tp-link ma filigranowe antenki w porównaniu z tym
    co miałem w Linksys, a jednak jest szybszy od Linksys i to nawet w
    g/n-2.4GHz.

    Także zwątpiłem w polepszanie zasięgu i prędkości WiFi za pomocą
    antenek. Może niesłusznie, ale takie mam doświadczenia. Raczej wolałbym
    wymienić router.

  • 4. Data: 2020-07-17 21:22:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > poziomie 3-4Mbit/s, wireshark pokazuje po kilkanascie retransmisji
    > pakietow. W odleglosci ok metra od routera, takze pokazuje retransmisje,
    Zmień kanał WiFi w ruterze, bo ktoś Ci bruzdzi, niemożliwe żeby metr od
    rutera było tyle błędów w transmisji.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2020-07-18 09:55:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Jul 2020 18:49:07 +0200, Pawel napisał(a):
    > Czy mozecie polecic jakies lepsze anteny do routera wrt3200acm?
    > ewentualnie doradzic czego mam szukac. Nie mam pojecia na co mam zwracac
    > uwage. Nie wiem nawet jakie zlacza sa w tym routerze.

    Od zlacz zacznij.
    Kiedys czytale jak to w hameryce - sa normy emisji, wiec anteny
    powinny byc zamontowane na stałe, zeby nikt nie mogl podlaczyc
    lepszej.
    Jako ze takie stale nie sa wygodne, to probowali wsadzic złacza.
    FCC wyrazala zgode, o ile zlacza byly nietypowe.
    Niektorzy dawali typowe, ale odwrotnie - cos, co w sklepach jest jako
    wtyczka, u nich bylo w urzadzeniu. I juz gotowej anteny nie podlaczysz
    .. łatwo.

    Inne nietypowe z czasem okazywaly sie dostepne, i w koncu chyba FCC
    odpuscila.
    A w Europie przepisy chyba podobne ...

    J.

  • 6. Data: 2020-07-19 13:14:51
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 17.07.2020 o 19:06, t-1 pisze:

    > Skoro retransmituje to znaczy że dobry.
    > Kiepski by olewał :)
    Dobry, to by byl, gdyby nie rwal polaczen.

  • 7. Data: 2020-07-19 13:45:37
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 17.07.2020 o 20:02, netx pisze:

    > Nie wiem czy Ci to pomoże, ale jakiś czas temu do routera Linksys
    > WRT1900ACS nabyłem zestaw anten około 2x większych niż standardowe,
> [...]
    Tylko pytanie, czy by pasowalby do tego mojego. Nie moge znalezc zadnych
    informacji na temat anten do tego mojego routera.

    > Zasięg poprawił się tylko trochę o ile pamiętam.

    U mnie jesli bylby sygnal taki jak przy routerze, to bylbym zadowolony,
    bo to sie przeklada na przeszlo dwukrotny wzrost predkosci (sprawdzalem
    iperf-em) i jednak troche mniej tych retransmisji.

    Nie wiem, czy jest sens reklamowac router, bo jak ich zmusic, zeby
    sprawdzali ilosc retransmitowanych pakietow. Jesli sie oglada jakies
    buforowane video, to nie jest problemem, ale jak cos leci bezposrednio
    bez buforowania, to max po kiku minutach widac, ze obraz sie psuje.

> [...]
    > 110MB/s (5GHz/ax). Ten Tp-link ma filigranowe antenki w porównaniu z tym
    > co miałem w Linksys, a jednak jest szybszy od Linksys i to nawet w

    Ok, ale jak jest ze stabilnoscia takiego nowego routera? Jak sie czyta
    opinie, to te routery AX sa jeszcze dosc nowymi produktami i nie grzesza
    stabilnoscia, a mi zalezy, zeby sie nie wieszal i nie rwal polaczen, bo
    od czasu do czasu potrzebuje miec dostep do LANu i jak sie router
    zawiesi, to bedzie d..a.

    > Także zwątpiłem w polepszanie zasięgu i prędkości WiFi za pomocą
    > antenek. Może niesłusznie, ale takie mam doświadczenia. Raczej wolałbym
    > wymienić router.

    Wczesniej mialem routery netgeara i ogolnie wszystko dzialalo swietnie, ale
    netgeary maja skopane przekierowanie portow. Jak sie probowalem dostac z
    LANu do routera podajac publiczny IP, to polaczenia https sie kopaly
    (openssl wywalal blad) i przy kopiowaniu plikow polaczenie sie rwalo i
    koniec.

    Mialem takze okazje sprawdzic asus-y, ale Asusy nie potrafyly sie
    dogadac z telefonem i potrafily sie rozlaczac nawet co dwie minuty.

    Przy tym obecnym routerze wszystko jesst ok, za wyjatkiem tego, ze jest
    beznadziejny zasieg i retransmituje pakiey.

  • 8. Data: 2020-07-19 13:50:28
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 17.07.2020 o 21:22, Janusz pisze:

    > Zmień kanał WiFi w ruterze, bo ktoś Ci bruzdzi, niemożliwe żeby metr od
    > rutera było tyle błędów w transmisji.

    Probowalem ustawiac recznie kanal, ale rezultat byl jeszcze gorszy.
    Dopiero jak dalem auto, to jest znosnie.
    Co do zaklocen, to malo prawdopodobne, bo w okolicy jest moze ze 4-5
    wifi na 5GHz (z czego ze dwie sa w poblizu). Wszyscy jada na 2,4GHz i na
    kazdym kanale jest po 3-4 sieci.

  • 9. Data: 2020-07-19 13:55:39
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 18.07.2020 o 09:55, J.F. pisze:

> [...]
    > Niektorzy dawali typowe, ale odwrotnie - cos, co w sklepach jest jako
    > wtyczka, u nich bylo w urzadzeniu. I juz gotowej anteny nie podlaczysz

    Ale skad mam wiedziec jakie to jest zlacze? Nawet jesli trafie na
    odpowiednie zlacze, to skad mam wiedziec, czy dana antena bedzie dzialac
    na 802.11ac 5GHz.

    Nie jestem elektronikiem/elektrykiem i poza ogolnodostepnymi zlaczami,
    na reszcie sie nie znam.

  • 10. Data: 2020-07-19 14:28:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-19 o 13:45, Pawel pisze:

> [...]
    > buforowane video, to nie jest problemem, ale jak cos leci bezposrednio
    > bez buforowania, to max po kiku minutach widac, ze obraz sie psuje.
    Spróbuj i daj taki własnie objaw, może sie uda wymienić na inny.

    --
    Janusz