  • Data: 2019-06-04 13:35:34
    Temat: Re: Apple wkracza w 21 w...
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04.06.2019 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

    > W tej chwili głównie z kontroli aplikacji dopuszczanych do sklepu. Na
    > innych poziomach wydaje mi się szalonych różnic nie ma.

    Ano właśnie.

    > Z tym też jest problem przy niechlujstwie deweloperów. Widziałem już
    > dizesiątki niewinnych aplikacji, które żądały dostępu do wszystkiego co
    > się rusza. I nie stały za nimi jakieś gównianiane firemki, ale np.
    > dostawcy mediów, operatorzy komórkowi, instytucje rządowe, renomowane
    > sieci handlowe. I stajesz w pewnym momencie przed dylematem, pozbawić
    > się wygody i funkcjonalności, czy zaakceptować, a późnij spróbować
    > ograniczyć. Ogólnie przyjąłem to drugie podejście i m.in z tego powodu
    > nie uruchomię pod Andoidem niczego co potencjalnie mogłoby mi zrobić
> [...]

    No ale co zrobisz, jak nic nie zrobisz? Albo nie używać, albo przyjąć
    z dobrodziejstwem inwentarza, ewentualnie... uzyskać roota i przyciąć je
    wbrew ich woli (ale oczywiście bez gwarancji poprawnego ich działania).

    Fakt, mogłoby to być bardziej restrykcyjnie traktowane przez Google.

    Bo polityka Google wprost o tym mówi:
    https://play.google.com/intl/pl_ALL/about/privacy-se
    curity/user-data/
    https://play.google.com/intl/pl_ALL/about/privacy-se
    curity-deception/personal-sensitive/

    > No własnie coś zbliżonego do wspomnianego OSX. Tam jest tak, że masz
    > debilny interfejs użytkownika z którym nic nie zrobisz, ale nie masz
    > żadnych restrykcji aby pracować na gołym Darwinie z prawami roota. Apple

    Z Androidem masz blisko :-) By design jest dla luserów,
    ale w miarę prosto można mieć roota i po pierwsze móc znacznie
    więcej, a po drugie próbowac ograniczać inne aplikacje
    (choćby firewall).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.