    Subject: Re: Automat w górach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Fri, 30 Jul 2021 22:27:49 +0200

    W dniu 30.07.2021 o 21:42, Marcin N pisze:

    > Chwila, chwila. W automacie też możesz sobie wrzucić na stałe "dwójkę
    > albo trójkę" i jechać.

    W moim mogę. Dwójkę, trójkę, nawet siódemkę, każdy bieg do odcięcia.

    > Twoje narzekanie sugeruje, że nie umiesz jeździł automatem,

    Nie wykluczam. Zawsze miałem manuale, od czasu do czasu jeździłem
    okazjonalnie jakimś automatem, ale żaden mi nie leżał. Ten co mam też
    mnie nie jakoś specjalnie nie powala. Fakt - biegi szybko i sprawnie
    zmienia, ale tylko w górę, w dół jest lekko ociężały.

    > a nie, że automat zły.

    No sorry, ale jak ktoś tak zaprogramował automatykę, że przy 1200obr/min
    skrzynia zmienia przełożenia na wyższe, a przy 50km/h ma już piąty bieg
    i nie ma siły podjechać pod byle wzniesienie, to ten automat jest jednak
    zły.

    > Czasem warunki na drodze są na tyle dziwne, że typowa logika automatu
    > się nie wyrabia - i wtedy przydają się te "inne tryby", których na co
    > dzień się nie używa.

    Dlatego pytam czy jest sens używać takiego automatu w górach? W mieście,
    na autostradach i płaskich odcinkach dróg jest OK, ale w górach to to
    sobie tak średnio radzi. Nie wiem czy to wina tej konkretnej skrzyni,
    jej strojenia, czy wszystkich automatów, ale gdybym mieszkał w terenach
    górzystych to bym się mocno nad automatem zastanawiał.