eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutomat w górach. › Re: Automat w górach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs
    4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews
    .com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwi
    nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Automat w górach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <6104260a$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <se82gk$6tt$1@news.icm.edu.pl>
    <6107d984$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <sedduu$m4t$1@news.icm.edu.pl>
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Wed, 4 Aug 2021 21:28:36 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.12.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <sedduu$m4t$1@news.icm.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 52
    Message-ID: <610aea64$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.160.180.205
    X-Trace: 1628105316 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 536 95.160.180.205:47912
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3838
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2695673
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04.08.2021 o 09:00, scobowski pisze:

    > Za słaby w takim sensie, jak sam napisałes w pierwszym poście; "za łatwo
    > nim kręcić", dizlem jest wyraźnie 'trudniej', stąd lepszy efekt
    > hamowania silnikiem.

    Lepszy efekt hamowania dieslem w stosunku do benzyniaka wynika z
    większej pojemności i większego stopnia sprężania.
    Jazda innym benzyniakiem, z taką samą pojemnością 1.4 litra, ale z
    manualną skrzynią nie ujawniała tych samych problemów co w DSG.

    > Możliwe, że to DSG bez obciążenia (a więc 'z górki') przełącza Ci się na
    > 'żeglowanie' - czyli zjeżdżasz na luzie/sprzęgle - bo eko.

    Nie przełącza się na żeglowanie(nie wiem czy w ogóle mój egzemplarz coś
    takiego posiada) i nie jedzie na luzie/wysprzęgleniu, bo obroty
    najnormalniej w świecie wzrastają wraz ze wzrostem prędkości.
    A eko jest właśnie hamowanie silnikiem, co przynajmniej w moim automacie
    wychodzi tak średnio.

    > Nie poradzisz na to, i jednak trzeba wtedy sięgnąć do manetki i
    > sredukować, żeby zasygnalizować sterownikowi, że chcesz mieć spiety
    > napęd i hamować silnikiem.
    > Po co w takim razie automat? Żebyś za 2 minuty nie musiał redukowac
    > dojeżdżając do skrzyżowania, albo żeby sam dalej robił robotę, jak się
    > rozpędzisz na płaskim albo wjedziesz do miasta/wioski :)

    Po czym znowu za 2 minuty przełączyć skrzynie w tryb ręczny, żeby nie
    fiknąć na kolejnym zjeździe. No to ja dziękuję za taką automatykę gdzie
    50% czasu/odległości i tak trzeba jeździć w trybie manualnym.

    > W ogóle cała dyskusja w tym wątku dowodzi, jak niska jest świadomość
    > 'automata' wśród kolegów-kierowców, mimo, że wg. statystyk 1/3
    > sprzedanych w zeszłym roku nowych samochodów osobowych była własnie w
    > automat wyposażona
    > (https://auto.wprost.pl/_thumb/80/27/3b88174bb8f9541
    9504e8c1dc5a4.jpeg).

    100% nowo zakupionych samochodów spalinowych posiada dziś katalizator
    czy jakiś inny DPF, START/STOP albo kupę różnych głupich asystentów. Też
    przez niską świadomość wśród kolegów-kierowców?

    > Nie wiem; może dziwie się dlatego, że od 30 lat zawsze było 'w domu'
    > jakieś auto z automatem; stąd jazdę automatem uważam za całkowicie
    > naturalną;

    Tylko co ja poradzę, że mylisz pojęcia? To nie jest kwestia naturalności
    tylko przydatności automatu, tu konkretnie, w terenie górskim.
    Jakbym był mieszkańcem takich okolic, to już wiem, że mój samochód się
    tam nie bardzo nadaje i nie kupiłbym go. Może inny mix silnika i skrzyni
    sprawdziłby się lepiej. Dlatego pytam o wrażenia innych użytkowników i
    jak czytam, to jednak niektórym objawiają się te same problemy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: