  • Data: 2021-04-04 10:11:58
    Temat: Re: Automatyka domowa
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/04/2021 09:32, Irek wrote:
    > Czy jest pewność, że utracenie połączenia z siecią zapewni sterowalność
    > w domu?

    Tak, HA działa w sieci lokalnej, nie musi mieć intertnetu. Internet jest
    potrzebny, jeśli chcesz gadać do googla.

    > Trochę głupio było by nie móc zapalić nawet światła w WC :(

    To nie jest roziązanie z chmurą, chmura tutaj się przypątała bo
    pojawiłsię wątek gadania z googlem. Jeśli nie chcesz gadać z googlem, to
    całośc jest kompletnie odłaczona od internetu i możesz sobie zrobić
    prosty tunel do HA dzięki czemu może być dostępny poza domem.

    Ludzi są nauczeni chińskich rozwiązań typu sterowanie w chmurze, kamery
    w chmurze itd itp debilizmy. HA taki nie jest, cały moje sterowanie,
    sensory, monitoring kamerami itd są w sieci domowej z *możliwoscią*
    dostepu z internetu, ale *ja* to kontroluję.

    HA to nie jeedyne rozwiązanie, jest np. domoticz.