    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Badanie okresowe
    Date: Thu, 20 Jan 2022 00:15:00 +0100

    W dniu 19.01.2022 o 18:33, K pisze:

    > To bylo nawiazanie do twojego toku myslenia.

    Raczej twojego.

    > Badania techniczne sa
    > potrzebne bo bez nich degradacja stanu technicznego od razu by sie
    > dramatycznie zwiekszyla. Do tego stopnia, ze naprawde zaczelyby zagrazac
    > zyciu nie tyle innych kierowcow co pieszych.

    Fantazjujesz. Stan pojazdów bardzo rzadko jest przyczyną wypadku. I nie
    wiem jak by to się miało stać, że nagle zaczęłyby zagrażać nie tylko
    innym pojazdom ale i pieszym.

    > Nikogo nie obchodzi, ze ty
    > sie znasz i dbasz o swoje samochody.

    Nic nie pisałem o tym, że się znam albo dbam. Chodziło o to, że
    degradacja moich samochodów z powodu ich naprzemiennego wykorzystywania
    zachodzi wolniej. Tak po prostu, bez żadnego działania z mojej strony.
    Szczególnie w przypadku tych miejskich, których przebiegi są naprawdę
    malutkie. RS może i jest utrzymywany, ale nie robię tego sam tylko
    mechanikom oddaję i płacę. Inni właściwie robią dokładnie to samo. Tylko
    może tańsze opony kupią, tańsze hamulce mają. Jak wyżej, stan pojazdów
    nie jest przyczyną wypadków, czyli nie jest to jakaś istotna kwestia. To
    jest raczej po to bym mógł jechać autostradą np. 200km/h bez obawy, że
    mi opona wystrzeli albo że nie zdołam zahamować jak jakaś ofiara mi na
    pas wjedzie przy tej prędkości. No ale nie będę mógł jeździć bo taka
    jest właśnie mentalność Polaków, że dopiero jak oni tak będą jeździli to
    innym też pozwolą. A trzeba myśleć, że nie zawsze chodzi o to samo co
    mnie, że niektórzy naprawdę mają inne samochody i inne potrzeby.

    > Dziewieciu kolejnych uzytkownikow
    > nieprzymuszonych prawem tego nie zrobi.

    A co niby zrobią jak im się skończą klocki albo opony? Nie całkiem wiem
    po co w ogóle jeździć do diagnosty w tych akurat sprawach, ale jak im
    stwierdzi że gnije to .. bez urazy, ja też nic nie robiłem w Seicento bo
    to nie miało sensu a nie że mnie nie byłoby stać gdybym chciał nim
    jeździć i zrobić z niego eksponat muzealny.

    > Doswiadczylem dawno temu w PL. Zatrzymali mnie za brak pasow (zdazylem
    > ruszyc z parkingu), a zabrali dowod za dziure w tlumiku. Ktora sie
    > okazala nie byc dziura.

    Teraz nie doświadczyłeś. Może nie masz nieszczelnego wydechu czy co tam.
    Albo cokolwiek. Jakby im powiedziano, że mają kontrolować to by to
    robili i dziury w całym szukali tak jak w Polsce.