  • 1. Data: 2022-01-18 11:38:51
    Temat: Badanie okresowe
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W Europie

    http://niusy.pl/@motofocus.pl/ah4

    Czyli co 2 lata a nie rok jak w Polszy.

    A Brytyjczycy się wahają

    http://niusy.pl/@spidersweb.pl/ah5

  • 2. Data: 2022-01-18 12:46:37
    Temat: Re: Badanie okresowe
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/01/2022 10:38, ii wrote:
    > W Europie
    >
    > http://niusy.pl/@motofocus.pl/ah4
    >
    > Czyli co 2 lata a nie rok jak w Polszy.
    >
    > A Brytyjczycy się wahają
    >
    > http://niusy.pl/@spidersweb.pl/ah5

    Nie brytyjczycy sie nie wahaja, a nawet je zostrzaja z roku na rok albo
    precyzuja zapisy:
    https://www.gov.uk/guidance/mot-inspection-manual-fo
    r-private-passenger-and-light-commercial-vehicles/up
    dates

    do tego stopnia, ze teraz diagnosta bada zanieczyszczenia w plynie
    hamulcowym, wycieki plynow zagrazajace srodowisku, kontroli/komunikaty
    zuzycia klockow, dzialanie spryskiwaczy reflektorow itp.

    Nie czytaj gowno blogow tlumaczonych z jakiegos hindusa.

  • 3. Data: 2022-01-18 18:35:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.01.2022 o 12:46, K pisze:

> [...]
    > zuzycia klockow, dzialanie spryskiwaczy reflektorow itp.
    >
    > Nie czytaj gowno blogow tlumaczonych z jakiegos hindusa.

    No wiesz, artykuł chyba nie był zbyt świeży. Ostatnio wszystkich
    poj..ało to nie wątpię, że poj..ane pomysły mają. A Johnson wszystkich w
    fujarę robi i się dają. To ja też mam się dawać?

  • 4. Data: 2022-01-19 11:12:46
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/01/2022 17:35, ii wrote:

> [...]
    > poj..ało to nie wątpię, że poj..ane pomysły mają. A Johnson wszystkich w
    > fujarę robi i się dają. To ja też mam się dawać?

    Nie uwazam aby okresowe badanie raz do roku bylo glupim pomyslem bo to
    jest swietna okazja do wylapania usterek w pojazdach ludzi, ktorzy
    totalnie nie maja pojecia co sie dzieje z ich samochodem, a przy okazji
    eliminacje trupow. Natomiast uwazam, ze robienie badan czesciej niz raz
    do roku to przegiecie. Jesli po ulicach jezdza auta z powycinanymi
    elementami albo wrecz takie ktore zostawiaja za soba chmure to od tego
    jest policja i ITD aby takie smietniki zabierac na lawecie 500km od
    adresu zamieszkania jego wlasciciela.

  • 5. Data: 2022-01-19 13:16:38
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.01.2022 o 11:12, K pisze:

> [...]
    > jest swietna okazja do wylapania usterek w pojazdach ludzi, ktorzy
    > totalnie nie maja pojecia co sie dzieje z ich samochodem, a przy okazji

    A dla mnie jest głupim bo mam kilka samochodów używanych naprzemiennie i
    ponoszę koszty nieuzasadnionych przeglądów. Nie mam ani interesu ani
    powodu by kogokolwiek zmuszać do przeglądu bo nic dobrego dla mnie ani
    dla innych z tego nie wyniknie.

> [...]
    > elementami albo wrecz takie ktore zostawiaja za soba chmure to od tego
    > jest policja i ITD aby takie smietniki zabierac na lawecie 500km od

    Skończy się na tym, że odholują Ci auto za spaloną żarówką jak będziesz
    jechał z rodziną na wczasy tak jak nie łapią "frogów" z powodu jego
    ryzykownej jazdy tylko przeciętnego ludzika na kompletnie nieistotnych
    przekroczeniach prędkości i jeszcze żyją z pieniędzy tych ludzi zamiast
    wziąć łopatę i pracować jak uczciwy człowiek.

  • 6. Data: 2022-01-19 14:34:53
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/01/2022 12:16, ii wrote:

> [...]
    > ponoszę koszty nieuzasadnionych przeglądów. Nie mam ani interesu ani
    > powodu by kogokolwiek zmuszać do przeglądu bo nic dobrego dla mnie ani

    A ja bym chcial miec dowolna bron bez pozwolenia. Czuje sie swietnie,
    jestem zdrowy psychicznie, umiem strzelac. Nie widze powodu aby zmuszac
    ludzi do wystepowanie o pozwolenie na jej posiadanie, tymbardziej
    przechodzenia badan lekarskich.

> [...]
    > przekroczeniach prędkości i jeszcze żyją z pieniędzy tych ludzi zamiast
    > wziąć łopatę i pracować jak uczciwy człowiek.

    W cywilizowanych krajach policja ma w dupie takie rzeczy jak przepalona
    jedna zarowka bo wiedza, ze najpozniej to wyjdzie na przegladzie. Co
    innego jak ktos ma przepalone obie mijania albo mu nie dzialaja stopy.
    Teraz sobie wyobraz, ze w takim UK mozesz miec legalnie opony z roznym
    bieznikiem na jednej osi. Oczywiscie zgadzam sie, ze implementacja
    podobnych zwyczajow w PL moze sie skonczyc tym, ze beda wolali lawete z
    powodu braku gasnicy bo Polski ustawodawca i egzekutor jego pomyslow w
    postaci policji to stan umyslu.

  • 7. Data: 2022-01-19 18:20:08
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.01.2022 o 14:34, K pisze:

> [...]
    > jestem zdrowy psychicznie, umiem strzelac. Nie widze powodu aby zmuszac
    > ludzi do wystepowanie o pozwolenie na jej posiadanie, tymbardziej

    To oczywiste, ale co chciałeś przez to powiedzieć?

    > W cywilizowanych krajach policja ma w dupie takie rzeczy jak przepalona
    > jedna zarowka bo wiedza, ze najpozniej to wyjdzie na przegladzie.

    Ty tak mówisz bo nie doświadczyłeś.

    > Co
    > innego jak ktos ma przepalone obie mijania albo mu nie dzialaja stopy.

    Albo takie oświetlenie tablicy rejestracyjnej. :-)

    Pozostaje Ci doświadczyć wtedy spojrzysz szerzej. Tylko czemu oprócz
    Ciebie mają doświadczać inni. Może przemyśl to jeszcze.

> [...]
    > podobnych zwyczajow w PL moze sie skonczyc tym, ze beda wolali lawete z
    > powodu braku gasnicy bo Polski ustawodawca i egzekutor jego pomyslow w

    Cała różnica jest moim zdaniem w tym, że jeszcze nie otrzymali takiego
    polecenia.

  • 8. Data: 2022-01-19 18:33:50
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/01/2022 17:20, ii wrote:

    > To oczywiste, ale co chciałeś przez to powiedzieć?

    To bylo nawiazanie do twojego toku myslenia. Badania techniczne sa
    potrzebne bo bez nich degradacja stanu technicznego od razu by sie
    dramatycznie zwiekszyla. Do tego stopnia, ze naprawde zaczelyby zagrazac
    zyciu nie tyle innych kierowcow co pieszych. Nikogo nie obchodzi, ze ty
    sie znasz i dbasz o swoje samochody. Dziewieciu kolejnych uzytkownikow
    nieprzymuszonych prawem tego nie zrobi.

    > Ty tak mówisz bo nie doświadczyłeś.

    Doswiadczylem dawno temu w PL. Zatrzymali mnie za brak pasow (zdazylem
    ruszyc z parkingu), a zabrali dowod za dziure w tlumiku. Ktora sie
    okazala nie byc dziura.

  • 9. Data: 2022-01-20 00:15:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.01.2022 o 18:33, K pisze:

    > To bylo nawiazanie do twojego toku myslenia.

    Raczej twojego.

> [...]
    > dramatycznie zwiekszyla. Do tego stopnia, ze naprawde zaczelyby zagrazac
    > zyciu nie tyle innych kierowcow co pieszych.

    Fantazjujesz. Stan pojazdów bardzo rzadko jest przyczyną wypadku. I nie
    wiem jak by to się miało stać, że nagle zaczęłyby zagrażać nie tylko
    innym pojazdom ale i pieszym.

    > Nikogo nie obchodzi, ze ty
    > sie znasz i dbasz o swoje samochody.

    Nic nie pisałem o tym, że się znam albo dbam. Chodziło o to, że
    degradacja moich samochodów z powodu ich naprzemiennego wykorzystywania
    zachodzi wolniej. Tak po prostu, bez żadnego działania z mojej strony.
    Szczególnie w przypadku tych miejskich, których przebiegi są naprawdę
    malutkie. RS może i jest utrzymywany, ale nie robię tego sam tylko
    mechanikom oddaję i płacę. Inni właściwie robią dokładnie to samo. Tylko
    może tańsze opony kupią, tańsze hamulce mają. Jak wyżej, stan pojazdów
    nie jest przyczyną wypadków, czyli nie jest to jakaś istotna kwestia. To
    jest raczej po to bym mógł jechać autostradą np. 200km/h bez obawy, że
    mi opona wystrzeli albo że nie zdołam zahamować jak jakaś ofiara mi na
    pas wjedzie przy tej prędkości. No ale nie będę mógł jeździć bo taka
    jest właśnie mentalność Polaków, że dopiero jak oni tak będą jeździli to
    innym też pozwolą. A trzeba myśleć, że nie zawsze chodzi o to samo co
    mnie, że niektórzy naprawdę mają inne samochody i inne potrzeby.

    > Dziewieciu kolejnych uzytkownikow
    > nieprzymuszonych prawem tego nie zrobi.

    A co niby zrobią jak im się skończą klocki albo opony? Nie całkiem wiem
    po co w ogóle jeździć do diagnosty w tych akurat sprawach, ale jak im
    stwierdzi że gnije to .. bez urazy, ja też nic nie robiłem w Seicento bo
    to nie miało sensu a nie że mnie nie byłoby stać gdybym chciał nim
    jeździć i zrobić z niego eksponat muzealny.

    > Doswiadczylem dawno temu w PL. Zatrzymali mnie za brak pasow (zdazylem
    > ruszyc z parkingu), a zabrali dowod za dziure w tlumiku. Ktora sie
    > okazala nie byc dziura.

    Teraz nie doświadczyłeś. Może nie masz nieszczelnego wydechu czy co tam.
    Albo cokolwiek. Jakby im powiedziano, że mają kontrolować to by to
    robili i dziury w całym szukali tak jak w Polsce.

  • 10. Data: 2022-01-20 10:36:46
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/01/2022 23:15, ii wrote:

    > Raczej twojego.

    Ale to nie ja zaczalem pierdolic glupoty, ze badania nie potrzebne.

    > Fantazjujesz. Stan pojazdów bardzo rzadko jest przyczyną wypadku. I nie
    > wiem jak by to się miało stać, że nagle zaczęłyby zagrażać nie tylko
    > innym pojazdom ale i pieszym.

    No bardzo rzadko bo jeszcze te badania raz do roku sa. Jak ich
    zaprzestana jak na Ukrainie gdzie wystarczy, ze auto jezdzi to zaczna
    byc zagrozeniem.

> [...]
    > innym też pozwolą. A trzeba myśleć, że nie zawsze chodzi o to samo co
    > mnie, że niektórzy naprawdę mają inne samochody i inne potrzeby.

    No to tlumacze ci przeciez caly czas, ze ty moze dbasz ale inni nie
    dbaja. Wycinaja prewencyjnie dpfy, klocki hamuja plytka nosna, bo sie
    okladzina skonczyla, reflektory swieca codziennie w innym kierunku, itp.
    Taka patologie trzeba eliminowac z drog.

> [...]
    > to nie miało sensu a nie że mnie nie byłoby stać gdybym chciał nim
    > jeździć i zrobić z niego eksponat muzealny.

    no w tym rzecz, ze nic nie zrobia i bat w postaci badan technicznych
    musi byc.

    > Teraz nie doświadczyłeś. Może nie masz nieszczelnego wydechu czy co tam.
    > Albo cokolwiek. Jakby im powiedziano, że mają kontrolować to by to
    > robili i dziury w całym szukali tak jak w Polsce.

    Nigdy nie zauwazylem aby w PL diagnosci szukali dziury w calym, jak masz
    sprawne auto i tylko jakies drobne mankamenty w postaci wyblaklych
    zarowek kierunkowskazow to ci zwroca uwage, a chodzi wlasnie o to aby
    nie brali w lape jak auto nie ma katalizatora, dpfa albo ma pospawane
    laczniki stabilizatora.