    From: K <n...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Badanie okresowe
    Date: Thu, 20 Jan 2022 09:36:46 +0000

    On 19/01/2022 23:15, ii wrote:

    > Raczej twojego.

    Ale to nie ja zaczalem pierdolic glupoty, ze badania nie potrzebne.

    > Fantazjujesz. Stan pojazdów bardzo rzadko jest przyczyną wypadku. I nie
    > wiem jak by to się miało stać, że nagle zaczęłyby zagrażać nie tylko
    > innym pojazdom ale i pieszym.

    No bardzo rzadko bo jeszcze te badania raz do roku sa. Jak ich
    zaprzestana jak na Ukrainie gdzie wystarczy, ze auto jezdzi to zaczna
    byc zagrozeniem.

> [...]
    > może tańsze opony kupią, tańsze hamulce mają. Jak wyżej, stan pojazdów
    > nie jest przyczyną wypadków, czyli nie jest to jakaś istotna kwestia. To
    > jest raczej po to bym mógł jechać autostradą np. 200km/h bez obawy, że
    > mi opona wystrzeli albo że nie zdołam zahamować jak jakaś ofiara mi na
    > pas wjedzie przy tej prędkości. No ale nie będę mógł jeździć bo taka
    > jest właśnie mentalność Polaków, że dopiero jak oni tak będą jeździli to
    > innym też pozwolą. A trzeba myśleć, że nie zawsze chodzi o to samo co
    > mnie, że niektórzy naprawdę mają inne samochody i inne potrzeby.

    No to tlumacze ci przeciez caly czas, ze ty moze dbasz ale inni nie
    dbaja. Wycinaja prewencyjnie dpfy, klocki hamuja plytka nosna, bo sie
    okladzina skonczyla, reflektory swieca codziennie w innym kierunku, itp.
    Taka patologie trzeba eliminowac z drog.

    > A co niby zrobią jak im się skończą klocki albo opony? Nie całkiem wiem
    > po co w ogóle jeździć do diagnosty w tych akurat sprawach, ale jak im
    > stwierdzi że gnije to .. bez urazy, ja też nic nie robiłem w Seicento bo
    > to nie miało sensu a nie że mnie nie byłoby stać gdybym chciał nim
    > jeździć i zrobić z niego eksponat muzealny.

    no w tym rzecz, ze nic nie zrobia i bat w postaci badan technicznych
    musi byc.

    > Teraz nie doświadczyłeś. Może nie masz nieszczelnego wydechu czy co tam.
    > Albo cokolwiek. Jakby im powiedziano, że mają kontrolować to by to
    > robili i dziury w całym szukali tak jak w Polsce.

    Nigdy nie zauwazylem aby w PL diagnosci szukali dziury w calym, jak masz
    sprawne auto i tylko jakies drobne mankamenty w postaci wyblaklych
    zarowek kierunkowskazow to ci zwroca uwage, a chodzi wlasnie o to aby
    nie brali w lape jak auto nie ma katalizatora, dpfa albo ma pospawane
    laczniki stabilizatora.