-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Badanie okresowe
Date: Thu, 20 Jan 2022 15:05:47 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <ssbq7s$m9j$1@news.icm.edu.pl>
References: <ss65c4$kea$1@news.icm.edu.pl> <ss69at$ufu$1$horizn@news.chmurka.net>
<ss6toe$cm6$1@news.icm.edu.pl> <ss8o6u$auv$1$horizn@news.chmurka.net>
<ss8vfg$vda$1@news.icm.edu.pl> <ss941t$hen$1$horizn@news.chmurka.net>
<ss9h8j$3bb$1@news.icm.edu.pl> <ss9i1u$p85$1$horizn@news.chmurka.net>
<ssa61v$im5$1@news.icm.edu.pl> <ssbafe$ogr$1$horizn@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 20 Jan 2022 14:05:48 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="22835"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.5.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <ssbafe$ogr$1$horizn@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700765
[ ukryj nagłówki ]W dniu 20.01.2022 o 10:36, K pisze:
> On 19/01/2022 23:15, ii wrote:
>> W dniu 19.01.2022 o 18:33, K pisze:
>>> On 19/01/2022 17:20, ii wrote:
>>>> W dniu 19.01.2022 o 14:34, K pisze:
>>>>> On 19/01/2022 12:16, ii wrote:
>>>>>>
>>>>>> A dla mnie jest głupim bo mam kilka samochodów używanych
>>>>>> naprzemiennie i ponoszę koszty nieuzasadnionych przeglądów. Nie
>>>>>> mam ani interesu ani powodu by kogokolwiek zmuszać do przeglądu bo
>>>>>> nic dobrego dla mnie ani dla innych z tego nie wyniknie.
>>>>>>
>>>>>
>>>>> A ja bym chcial miec dowolna bron bez pozwolenia. Czuje sie
>>>>> swietnie, jestem zdrowy psychicznie, umiem strzelac. Nie widze
>>>>> powodu aby zmuszac ludzi do wystepowanie o pozwolenie na jej
>>>>> posiadanie, tymbardziej przechodzenia badan lekarskich.
>>>>
>>>> To oczywiste, ale co chciałeś przez to powiedzieć?
>>>>
>>>
>>> To bylo nawiazanie do twojego toku myslenia.
>>
>> Raczej twojego.
>>
>
> Ale to nie ja zaczalem pierdolic glupoty, ze badania nie potrzebne.
Ty. Ja "pierdoliłem" że częstotliwość powinna zależeć od osiąganych
przebiegów. Zobacz sobie powyżej.
>
>>> Badania techniczne sa potrzebne bo bez nich degradacja stanu
>>> technicznego od razu by sie dramatycznie zwiekszyla. Do tego stopnia,
>>> ze naprawde zaczelyby zagrazac zyciu nie tyle innych kierowcow co
>>> pieszych.
>>
>> Fantazjujesz. Stan pojazdów bardzo rzadko jest przyczyną wypadku. I
>> nie wiem jak by to się miało stać, że nagle zaczęłyby zagrażać nie
>> tylko innym pojazdom ale i pieszym.
>>
>
> No bardzo rzadko bo jeszcze te badania raz do roku sa.
Nie, dlatego że pojazdy jeżdżą po jezdniach a piesi poruszają się po
chodnikach.
> Jak ich
> zaprzestana jak na Ukrainie gdzie wystarczy, ze auto jezdzi to zaczna
> byc zagrozeniem.
Auto po to jest by jeździć to chyba faktycznie wystarczy.
>
>>> Nikogo nie obchodzi, ze ty sie znasz i dbasz o swoje samochody.
>>
>> Nic nie pisałem o tym, że się znam albo dbam. Chodziło o to, że
>> degradacja moich samochodów z powodu ich naprzemiennego
>> wykorzystywania zachodzi wolniej. Tak po prostu, bez żadnego działania
>> z mojej strony. Szczególnie w przypadku tych miejskich, których
>> przebiegi są naprawdę malutkie. RS może i jest utrzymywany, ale nie
>> robię tego sam tylko mechanikom oddaję i płacę. Inni właściwie robią
>> dokładnie to samo. Tylko może tańsze opony kupią, tańsze hamulce mają.
>> Jak wyżej, stan pojazdów nie jest przyczyną wypadków, czyli nie jest
>> to jakaś istotna kwestia. To jest raczej po to bym mógł jechać
>> autostradą np. 200km/h bez obawy, że mi opona wystrzeli albo że nie
>> zdołam zahamować jak jakaś ofiara mi na pas wjedzie przy tej
>> prędkości. No ale nie będę mógł jeździć bo taka jest właśnie
>> mentalność Polaków, że dopiero jak oni tak będą jeździli to innym też
>> pozwolą. A trzeba myśleć, że nie zawsze chodzi o to samo co mnie, że
>> niektórzy naprawdę mają inne samochody i inne potrzeby.
>>
>
> No to tlumacze ci przeciez caly czas, ze ty moze dbasz ale inni nie
> dbaja. Wycinaja prewencyjnie dpfy,
Czemu nie znam ani jednej takiej osoby?
> klocki hamuja plytka nosna, bo sie
> okladzina skonczyla,
Ile można tak jeździć? Myślisz Ty trochę?
> reflektory swieca codziennie w innym kierunku, itp.
> Taka patologie trzeba eliminowac z drog.
Pierdoły. Większość samochodów jest w bardzo dobrym stanie, czego
dowodzą statystyki wypadków z powodami tych wypadków, więc należy
częstotliwość przeglądów uzależnić od osiąganych przebiegów tak, by nie
narażać właścicieli mniej jeżdżących pojazdów na powtarzanie
niepotrzebnych nikomu czynności, kosztów z tym związanych w tym
utraconego bezpowrotnie czasu.
>
>>> Dziewieciu kolejnych uzytkownikow nieprzymuszonych prawem tego nie
>>> zrobi.
>>
>> A co niby zrobią jak im się skończą klocki albo opony? Nie całkiem
>> wiem po co w ogóle jeździć do diagnosty w tych akurat sprawach, ale
>> jak im stwierdzi że gnije to .. bez urazy, ja też nic nie robiłem w
>> Seicento bo to nie miało sensu a nie że mnie nie byłoby stać gdybym
>> chciał nim jeździć i zrobić z niego eksponat muzealny.
>>
>
> no w tym rzecz, ze nic nie zrobia i bat w postaci badan technicznych
> musi byc.
No to przecież mówię, że nic nie robiłem a na przeglądy jeździłem i
Seicento je przechodziło. Miało pękniętą szybę w miejscu nalepki, ale
przechodziło. Potem przesiadłem się na Twizy i uznałem, że przeglądy im
niepotrzebne. Aż nadeszły mandaty, więc zrobiłem zaległe i
przeterminowane przeglądy tylko po to by nie narażać się na okradzenie
przez zwykłych obiboków a nie dlatego, że mi się Twizy sypały i trzeba
było dowiedzieć się co w nich naprawić. Bo jak się hamulce skończyły po
10 latach jeżdżenia to to jakoś sam zauważyłem. Czyli to od czego
zacząłem, że częstotliwość przeglądu powinna zależeć od intensywności
użytkowania a nie że robimy z siebie frajerów jak nawet w Niemczech jest
co dwa lata to my co rok.
>
>>
>> Teraz nie doświadczyłeś. Może nie masz nieszczelnego wydechu czy co
>> tam. Albo cokolwiek. Jakby im powiedziano, że mają kontrolować to by
>> to robili i dziury w całym szukali tak jak w Polsce.
>
> Nigdy nie zauwazylem aby w PL diagnosci szukali dziury w calym, jak masz
> sprawne auto i tylko jakies drobne mankamenty w postaci wyblaklych
> zarowek kierunkowskazow to ci zwroca uwage, a chodzi wlasnie o to aby
> nie brali w lape jak auto nie ma katalizatora, dpfa albo ma pospawane
> laczniki stabilizatora.
Przecież to o przydrożnych obiboków chodzi. Diagności zwykle nie robią
problemów bo żyją z tego, że ludzie do nich przyjeżdżają choć po ..ja im
to jest potrzebne, więc ciężko by jeszcze narzekali na ich samochody. Co
innego jak ktoś ma dolę z mandatów. To ma interes nakładać mandat za
brak oświetlenia tablicy rejestracyjnej i jeszcze dowód chętnie zatrzyma.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=