  • Data: 2021-02-17 18:04:10
    Temat: Re: Bateria 9V vs LR61
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Osoba podpisana jako J.F. <j...@p...onet.pl>

    >Też.

    A zachodniego ?

    >Nie naciskał. Stosował, bo w gospodarce niedoboru większa pojemność
    >się przydawała, co znaczy, że w Polsce też.

    Moze niewyraznie napisalem - ale troche watpie, aby ZSRR sam to
    wymyslil.
    A potem jeszcze w miedzynarodowych komitetach forsowal.
    IMO - musial to byc zachodni pomysl, ktory jakos na zachodzie szybko
    znikl.

    Zreszta mieli tego wiecej
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nine-volt_battery

    ale 6F25 to tam nie wpominaja ... czyzby radziecki pomysl ?
    No nie, Varta robila
    https://www.radiomuseum.org/r/varta_pertrix29_iec_6f
    25.html

    J.