  • Data: 2023-06-07 16:14:42
    Temat: Re: Baterie w laptopie
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 3 cze 2023 o 20:47, _Master_ pisze:

> [...]

    Czasami warto uśpić nawet po minucie czy po paru minutach
    bezczynności... Czasami musi pracować kilkadziesiąt godzin
    bez przerwy... ;)

    > Nie szkoda Ci życia? ;-)
    > Masz chociaż SSD?
    > I pytanie co rozumiesz pod pojęciem "wyłączać"?
    > Zamkniecie systemu, uśpienie, wygaszenie ekranu, hibernację,
    > hibernację hybrydową... ;-)

    Czym jest 'hibernacja hybrydowa'?... Częściowym wyłączeniem?
    (hibernacją z zamknięciem niemal wszystkich programów?)

    -=-

    U mnie cykl hibernacja-dehibernacja trwa/trwał niespełna minutę.
    Mogę zmierzyć dokładniej. Jeden laptop ma 20 GiB RAM -- inny
    (od paru dni) ma 24 GiB RAM; oba mają 64W10 startujący z HDD.
    (oba mają też NVMe, ale na co dzień systemy startują z HDD)
    W obu wypadkach hiberfile jest kompresowany maksymalnie.

    Cykl usypianie-wybudzanie trwa rzecz jasna zdecydowanie krócej.
    Acer na Intelu -- niespełna 15 sekund, przed chwilą, w trakcie
    pisania tegoż postu, na potrzeby tego postu.

    Czas pisania tego postu jest wielokrotnie dłuższy niż cykl
    hibernacja-dehibernacja...

    -=-

    W tym Acerze akumulator jest uszkodzony -- starczy na kilka godzin
    albo na kilka sekund. ;) W innym Acerze akumulator starczy na kilka
    godzin bez maltretowania albo na nieco więcej niż jedna godzina pod
    pełnym obciążeniem, o które jednak trudno...

    W telefonie akumulator starczy na kilka godzin pod pełnym obciążeniem
    albo na kilka dni oszczędnego używania... Ładuję zwykle conocnie, ale
    jeśli którejś nocy zapomnę -- zazwyczaj nie ma problemu...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'