  • Data: 2009-05-01 23:15:47
    Temat: Re: Będziemy śledzeni
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "arek" <A...@g...com> napisał w wiadomości
    news:38572c28-ed18-414c-84a5-8afc195c4421@z7g2000vbh
    .googlegroups.com...
    > Lokalizacje mozna podac bez GPS, z dokladnoscia od kilkunastu metrow
    > do '+/- miasto'.

    Skąd ta informacja o kilkunastu metrach? Bo co do zasady pomiar ten polega
    na zmierzeniu czasu przebycia dystansu do BTS-a przez falę radiową jeśli
    chodzi o odległość od BTS-u i tu pewnie dałoby się te kilkanaście metrów
    wyciągnąć, o ile to teren otwarty i nie ma odbić od przeszkód. Ale co z
    kierunkiem? Na klasycznym BTS-ie mamy 3 anteny, o kącie 120*. To daje
    ogromny rozrzut.

    No chyba, ze zaczniemy logować telefony do co najmniej 3 BTS-ów
    jednocześnie i mierzyć odległość od nich i na tej podstawie obliczać
    położenie. Jeśli byśmy śledzili konkretnego człowieka, to załóżmy można się
    tak zabawić. Ale wszystkich abonentów - sieć musi po prostu paść :-)

    > Naiwnosci :) Jesli ktos co tydzien robi wycieczke w jeden konkretny
    > rejon miasta, gdzie nie ma ani sklepu, ani urzedu, jeno jakies
    > blokowisko i 'salon masazu', to reszte podpowie wyobraznia :)

    Mnie podpowiada ta wyobraźnia, że co tydzień odwiedza ciotkę.