  • 31. Data: 2022-03-03 09:57:08
    Temat: Re: Bezpieczniki w TV
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 3 Mar 2022 09:33:39 +0100, trybun napisał(a):

    > Powymieniał? To już nie czasy gdy na ulicy było po kilka sklepów z
    > częściami. Kto się teraz zabawia w sprzedaż części do AGDRTV..

    Ile ty masz lat że nie wiesz jak było? 60 lat temu temu oporniki
    kupowałem w Poznaniu na ulicy której już dziś nie ma i pochodziły z
    demontażu przedwojennego sprzętu a lampy mogłem dostać u starych
    radioamatorów poznaniaków po znajomości. 30 lat temu jak nie ukradłeś z
    państwowego to nie miałeś, nic nie mogłeś kupić. Dziś idę do Castoramy
    po nakrętki m2 i są, idę do sklepu na rogu i jest niemal wszystko, mam w
    necie kilka hurtowni i detali i mają taką ofertę że niektórych rzeczy to
    nawet nie rozpoznaję do czego toto :), Na Allegro czy u chińczyka kupię
    moduły do wszystkiego. Parę dni temu kupiłem wyłącznik parowy do
    czajnika. Pół roku temu moduł radiowy do swojego TV. Kilka lat temu
    kupowałem łożyska do silnika od odkurzacza jeszcze demoludowego. Nie ma
    najmniejszego problemu z kupnem jakiejkolwiek części.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 32. Data: 2022-03-03 11:24:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No niestety, nawet gdy są to się zwykle nie opłaca, trzeba szukać takiego samego
    urządzenia uszkodzonego w innym miejscu (np. zbita
    matryca w TV).
    Podobnie zreperowałem dość drogie urządzenie wielofunkcyjne kupując uszkodzoną
    drukarkę z takim samym zasilaczem.
    Inna sprawa jaki procent napraw udaje się bez wyłamania choćby jednego zatrzasku
    plastikowego - zatrzaski wyglądają na licznik
    napraw ;-).

    -----

  • 33. Data: 2022-03-03 13:18:11
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    Bez wchodzenia w szczegóły.
    Elektronik to taki sam zawód i praca jak każda inna.
    Wymaga wiedzy i doświadczenia.
    Jeżeli uważasz że za tą wiedze i doświadczenie nie należy się zapłata to
    w tym miejscu nasze poglądy się różnią.

    Dla mnie cena 200 PLN za diagnozę iPada w cenie 2000 PLN jest jak
    najbardziej ok. A ile byś chciał zapłacić ? Nic ?

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 34. Data: 2022-03-03 14:17:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2022 13:18:11 +0100, Adam Górski wrote:
> [...]
    >
    > Dla mnie cena 200 PLN za diagnozę iPada w cenie 2000 PLN jest jak
    > najbardziej ok. A ile byś chciał zapłacić ? Nic ?

    Cena w miare ok, ale skonczy sie tak, ze nikt nie zaplaci, tylko kupi
    nowy.
    Szczegolnie, jak jeszcze poinformujesz klienta, ze mimo szczegolowej
    diagnozy szansa na naprawe jest mala, a koszty ogromne.

    No coz - mam wlasnie przypadek, ze telewizor toshiba ma czarny ekran.
    Ale na sekunde ekran sie zapala ... zasilacz, czy moze np T2 ?

    kablowka z Vectry.

    J.

  • 35. Data: 2022-03-03 22:27:25
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 03.03.2022 13:18, Adam Górski wrote:

    > Jeżeli uważasz że za tą wiedze i doświadczenie nie należy się zapłata to
    > w tym miejscu nasze poglądy się różnią.

    Za wiedze i doświadczenie nie należy się zapłata tylko za pracę.
    Dałeś mi jakąś wartość to płacę. Nie dałeś - nie płacę.

    > Dla mnie cena 200 PLN za diagnozę iPada w cenie 2000 PLN jest jak
    > najbardziej ok. A ile byś chciał zapłacić ? Nic ?

    Za _błędną_ diagnozę?
    ... którą z resztą jak widać można mieć za darmo.

    Nie musisz mnie pouczać jak wygląda praca elektronika.
    Sam wielokrotnie coś naprawiałem i czasem za 10 minut można zrobić rzecz
    genialną, wnoszącą dużą wartość dla klienta, a czasem trzeba się
    poświęcić i stracić parę dni żeby wyjść z twarzą i naprawić coś, co
    początkowo było błahostką, ale się gdzieś popełniło błąd.

    --
    Mirek.

  • 36. Data: 2022-03-04 12:41:24
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Za wiedze i doświadczenie nie należy się zapłata tylko za pracę.
    > Dałeś mi jakąś wartość to płacę. Nie dałeś - nie płacę.

    Twój wybór.

    > Za _błędną_ diagnozę?
    > ... którą z resztą jak widać można mieć za darmo.

    Nigdy nie ma za darmo.

> [...]
    > poświęcić i stracić parę dni żeby wyjść z twarzą i naprawić coś, co
    > początkowo było błahostką, ale się gdzieś popełniło błąd.

    Możesz odbierać to co piszę jak Ci się podoba.
    A ja nic nie muszę.

    Chcesz to płać. Nie chcesz to nie płać.
    Nie rozumiem dlaczego za wykonaną pracę lub posiadaną wiedzę miałbym nie
    obciążać klienta rachunkiem o którym go informowałem.

    Jeżeli lubisz siedzieć po nocach nad zagadkami serwisowymi to mi nic do
    tego. Widocznie zarabiasz w inny sposób.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 37. Data: 2022-03-04 13:17:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na pewno dużo zarobiłeś na diagnostyce.
    Napisz ile na 2021 rok.

    -----

  • 38. Data: 2022-03-04 13:34:42
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    Chyba sobie żartujesz.

  • 39. Data: 2022-03-04 22:03:12
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 04.03.2022 12:41, Adam Górski wrote:

    > Nie rozumiem dlaczego za wykonaną pracę lub posiadaną wiedzę miałbym nie
    > obciążać klienta rachunkiem o którym go informowałem.

    Czyli co? Przynoszę iPada, na podstawie ceny rynkowej stwierdzasz, że
    diagnostyka będzie kosztować 200. OK zgadzam się. Po diagnostyce
    stwierdzasz, że próba naprawy będzie kosztować 400?
    No gratuluję motywacji i podejścia biznesowego.
    Równie dobrze możesz narżnąć kogoś na te 200zł i nic nie robić.
    Następnie podjąć próbę narżnięcia jeszcze na 400 i również nie robić nic.
    Ja wiem, że później rynek to weryfikuje i nie ma tak dobrze, ale ja
    jednak wolę współpracować z kimś innym.

    --
    Mirek.

  • 40. Data: 2022-03-05 12:35:04