    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Biały LED
    Date: Tue, 16 May 2023 15:05:26 +0200

    W dniu 16.05.2023 o 09:12, J.F pisze:

    > Jak widac to podejrzewam, ale niebieski foton wymaga wyzszej energii i
    > wyzszego napiecia i zamienia sie potem na foton o nizszej energii ...
    > brzmi jak strata.

    Mało znaczna, znaczy 10% straty przy MEGAMOCY w sensie widoczności.
    Na działce wystawiłem sobie taką niebieską diodę migającą.

    Chciałem uzyskać efekt "prewencji" w sensie, że ma ją być widać z 50m,
    kiedy mam włączony alarm.

    Widać ją z KILOMETRA w linii prostej/w nocy. Sąsiad, który mieszka
    właśnie kilometr dalej, kiedyś mnie zaczepił...co tam mam bo mu mruga w
    pokoju przez szybę :D Przyszedł w dzień na działkę specjalnie, żeby
    zobaczyć i oczywiście nie uwierzył, pomimo iż widział tą diodę z 10cm.

    Poszedłem w nocy i rzeczywiscie widać ją z kilometra :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>