    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Blachosmrody
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <smtr7p$3ed$1$Cav@news.chmurka.net> <snh9hm$1j25$1@gioia.aioe.org>
    <sni1rc$42v$2$Cav@news.chmurka.net> <snm4oc$1sda$1@gioia.aioe.org>
    <snn8ke$vmj$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <snnpjd$9b5$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1mgw9k1ux6tdk$.q2y6y0rzilt4$.dlg@40tude.net>
    <snnsvg$b3c$1$Cav@news.chmurka.net>
    <n...@4...net>
    <snnv77$cce$1$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 25 Nov 2021 14:29:34 +0100

    On Thu, 25 Nov 2021 13:23:01 +0100, Cavallino wrote:

    > Albo Ty.

    > Po co?
    > Tak to można badać wpływ cen paliwa na ilość chętnych na zakupy.

    Zobaczysz co jezdzi i w jakim wieku :-)

    > Masowo tzn ile w sumie?

    Kilkaset tysiecy moim zdaniem.

    > I jeśli złomuje się 100 tys rocznie, to kilkanaście lat nie wystarczyło
    > Twoim zdaniem na pozbycie się lanosów i sien?

    IMHO - nie ma tak, ze "zlomuje sie 100 tys rocznie".
    Auto jezdzi u nas, dopoki sie nadaje do jazdy.
    Sprzedawane byly auta nowe, rok ok 2000, wiec sie wcale nie dziwie,
    ze obecnie juz ich prawie nie ma ... ale pisalem o tym pare lat temu,
    i tez juz bylo niewiele.
    Czyli co - 15 letni fiat to juz nie nadaje sie do jazdy i trafia na
    zlom?

    > Wszystkie po trochu.
    > Plus część gnije w szpach i na parkingach.

    Czyli zarejestrowane są, statystyki podbijaj,
    a na drogach nie jezdzą

    > 1 stycznia dokładnie.
    > I jakoś aut nadal jeździło mało.
    > Bo ich po prostu było mało.

    Jak sie 10 lat odzwyczajalo od jezdzenia, to potem sie nie od razu
    przyzwyczajono.
    Samych maluchow fabryki trzaskaly 200 tys rocznie ... fakt, ze w
    dekade to raptem 2 mln, z czego sporo wyekportowano.

    Ale zobacz tu
    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pow%C3%B3d%C
    5%BA_1997_Wroc%C5%82aw-24.jpg

    rok 1997 - jaki procent stanowia maluchy ?

    > O wszystkich do 1990 powiedzmy.

    A potem bylo tak
    https://www.wyborkierowcow.pl/sprzedaz-nowych-aut-w-
    polsce-w-latach-1992-2017/

    ale to tylko samochody nowe, importowanych uzywanych ... sporo bylo,
    ale nie za duzo, bo cla troche zaporowe.

    od 200 tys w 1992, do 632 tys w 1999.
    Biorac pod uwage, w 1990 bylo zarejestrowanych 5 mln osobowych
    i zakladajac ze po 20 latach samochod trafia na zlom, to jednoczesnie
    ubywalo 250 tys rocznie.
    Naprawde to mniej, bo masowa produkcja w PRL tez sie rozpedzala,
    i sporo z tych 5 mln bylo mlodsze.

    > 10 krotnie, albo i więcej.

    No to widzisz - w 2016 bylo zarejestrowanych 21mln samochodow
    osobowych, a 1990 5.2mln, czyli 4-krotnie, a nie 10.
    Teraz moze juz 5-krotnie.

    Tylko ..
    https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/transport-i-l
    acznosc/transport/transport-drogowy-w-polsce-w-latac
    h-2018-i-2019,6,6.html

    tamze tabelka struktura wieku
    15.7% ma ponad 31 lat.
    22.2 ma 21-30 lat.

    I zaloze sie, ze wiekszosci z nich juz nie ma, a sporo nie jezdzi.
    Wiec mamy nie 25 mln, tylko jakies 17 mln.
    co nam daje ok 3x wiecej.

    3x to sporo ... ale czy w miastach tak przybylo?
    Parkingow na pewno nie :-)

    > Nie wiem co to za osiedle, opisujesz jak jakieś pokomunistyczne slumsy.

    Skoro istnialo w 1990, to owszem pokomunistyczne :-)

    > Pisałem o parkowaniu w centrum.

    Ale co - nie jezdisz do centrum, nie ma problemu z parkowaniem,
    czy masz na mysli szerokie centrum ?

    J.