    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Blachosmrody
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <smtr7p$3ed$1$Cav@news.chmurka.net> <snh9hm$1j25$1@gioia.aioe.org>
    <sni1rc$42v$2$Cav@news.chmurka.net> <snm4oc$1sda$1@gioia.aioe.org>
    <snn8ke$vmj$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <snnpjd$9b5$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1mgw9k1ux6tdk$.q2y6y0rzilt4$.dlg@40tude.net>
    <snnsvg$b3c$1$Cav@news.chmurka.net>
    <n...@4...net>
    <snnv77$cce$1$Cav@news.chmurka.net>
    <c1dmq2q593eg$.1753zac5t64nn.dlg@40tude.net>
    <sno6pg$gff$1$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 25 Nov 2021 16:31:45 +0100

    On Thu, 25 Nov 2021 15:32:15 +0100, Cavallino wrote:

    > Na zakupy....
    > Ale nie mówimy o tym co jeździ na zakupy, tylko co jeździ po drogach.

    Myslisz, ze maja dwa, jeden na zakupy, drugi na drogi?

    Na drodze to utrzymuje bezpieczny odstep, potem wyprzedzam, i tyle
    mnie interesuje.
    A jak smierdzi, to musi byc w bardzo zlym stanie :-)

    > Czyli do zniknięcia 2 kilka lat.
    > A od tego czasu minęło ze 20....

    Nowki sztuki, wiec do znikniecia 15-20 lat.
    No chyba, ze fiat tyle nie wytrzymuje.

    > Przecież mówiłeś, że się złomuje milion rocznie...

    Ale z racji wieku.
    Jak sie sprowadza np 12-letnie auto, myslisz, ze dlugo pojezdzi?
    A jak sie sprowadza milion uzywanych rocznie ... to gdzie one by mialy
    stac ...

    https://www.wyborkierowcow.pl/najczesciej-zlomowane-
    auta-w-polsce-w-2020-roku/

    no popatrz - oficjalnie kasuje sie 400-500 tys rocznie.

    Ba - najczesciej zlomowany rocznik to 1999 ... wiec gdzie te sieny i
    daewoo? seicento i punto sie zalapaly.

    https://moto.rp.pl/tu-i-teraz/art17214761-co-roku-mi
    lion-nielegalnie-zezlomowanych-aut-w-polsce
    "W Polsce nielegalnie złomuje się 600 tysięcy samochodów rocznie -
    podaje ,,Puls Biznesu". Komisja Europejska sądzi, że jest ich nawet
    milion."
    Jak na rok 2019, to mnie troche dziwi, ale z drugiej strony - skoro
    tyle sie sprowadza ... no chyba, ze sie urzedasy myla, i auta
    wyjezdzaja np na Ukraine, a urzednicy o tym juz nie wiedza.

    > A jaki to ma związek?

    Ze juz wtedy ich sprzedawano jako uzywane ... czyzby zezlomowano
    jeszcze wczesniej? Nie wytrzymaly nawet 15 lat?

    > 15 letni to jest złom już od dawna.

    Moze ja fiat czy alfa :-)

    > Jeżdżą.
    > Ale nie one śmierdzą, tylko diesle.
    > No i Ople, spalanym olejem....

    Opel oleju mi nie bierze.
    Sierra puszczala z dymem :-)

    > Widać więcej się jeździ.

    acznosc/transport/transport-drogowy-w-polsce-w-latac
    h-2018-i-2019,6,6.html

    > Cudownie zakładasz, że teraz się nie wyrejestrowuje, a kiedyś tak?
    > Obstawiam, że było dokładnie odwrotnie.
    > I już w 1990 nie było 5 mln aut.

    Za PRL samochod byl cenny, to sie go tak lekko nie wyrzucalo, tylko
    silnik remontowalo :-)
    Poza tym prywatna motoryzacja sie rozpedzala, wiec wiele z nich mialo
    ponizej 15 lat. A dzieki kartkom niewiele przejechaly.

    No i byl jeszcze podatek "drogowy" i obowiazkowe OC, wiec nie wiem czy
    tak chetnie ludzie stare zlomy trzymali ...

    J.