  • 21. Data: 2022-04-07 17:09:19
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2022 16:59:06 +0200, ii wrote:

    > Ale jak się rozładuje to też zejdzie do poziomu 10,5V

    A potem nizej.
    Prawdopodobienstwo, ze akurat na te 10.5V trafisz, robi sie mniejsze.

    Zreszta jesli mam racje, to sie szybko wyjasni :-)

    A w obliczu inflacji ... moze warto sprawdzic i kupic nowy aku szybko,
    póki tani :-)

    J.

  • 22. Data: 2022-04-07 17:14:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.04.2022 o 17:09, J.F pisze:

    > A potem nizej.
    > Prawdopodobienstwo, ze akurat na te 10.5V trafisz, robi sie mniejsze.
    >
    > Zreszta jesli mam racje, to sie szybko wyjasni :-)

    To tak nie bardzo widać. Akumulator potrafi się naładować a zepsuć
    całkiem dość nieoczekiwanie.

    > A w obliczu inflacji ... moze warto sprawdzic i kupic nowy aku szybko,
    > póki tani :-)

    Ja ten aku jakiś czas temu wymieniałem. 2 ew 3 lata temu, więc można
    rozważyć. Wymiana jest nieunikniona, pytanie kiedy.

  • 23. Data: 2022-04-07 17:33:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2022 17:14:42 +0200, ii wrote:

    > To tak nie bardzo widać. Akumulator potrafi się naładować a zepsuć
    > całkiem dość nieoczekiwanie.

    Jesli mam racje to bedzie sie psul czesto.
    Ile teraz miales 2.5 tygodnia bez uruchomienia?

    ostatni taki przypadek, a nawet bardziej tajemniczy wyprostowal mi
    sie w tydzien czy dwa.

    > Ja ten aku jakiś czas temu wymieniałem. 2 ew 3 lata temu, więc można
    > rozważyć. Wymiana jest nieunikniona, pytanie kiedy.

    Kupowac na zapas raczej nie ma sensu, ale czekac kilka miesiecy na pad
    całkowity tez nie ma sensu :-)

    J.

  • 24. Data: 2022-04-07 17:45:52
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/04/2022 16:07, ii wrote:

    > I właśnie dlatego, że się trochę znam to nie widzę sensu realizowania
    > informowania o stanie akumulatora za pomocą RPi. Ale tak, gdybym chciał
    > więcej to by to RPi miało sens. Ciekawy ten projekt, który podałeś.
    > Ostatnio nie interesowałem się i nie wypatrzyłem. Tyle, że nadal może
    > nie miałoby sensu używanie go do raportowania.
    >
    > Mnie ciągle po głowie chodzi bezpośrednie cyfrowe komunikowanie się
    > pojazdów między sobą czyli bez użycia sieci komórkowych. Takie CB ale
    > trochę inteligentniejsze. Widzę, że nawet w temacie V2V cośtam się
    > dzieje np https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31991935/

    Jakas wlasna siec LoRA?

  • 25. Data: 2022-04-07 17:49:47
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/04/2022 15:57, ii wrote:

    > Nakręciłeś się na RPi a to jest przerost formy nad treścią. Ja proste
    > raportowanie chcę zrobić. I nawet myślę bardziej o komunikowaniu się
    > samochodu z infrastrukturą. Że mój garaż chętnie przyjmie informację z
    > samochodu. A także między samochodami.

    Tak, RPi mi ogarnia kilka rzeczy w domu jak backup VM z ProxMoxa,
    ktorego mam w PL do UK albo PiHole. Jako, ze jestem leniwy i nie mam
    pojecia na temat projektowania wlasnej elektroniki to bym wlasnie szukal
    gotowca i zaczal od RPi.

  • 26. Data: 2022-04-07 18:03:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2022 17:07:06 +0200, ii wrote:

    > I właśnie dlatego, że się trochę znam to nie widzę sensu realizowania
    > informowania o stanie akumulatora za pomocą RPi.

    Proste raportowanie, ale jakis procek i tak musi byc.
    Czemu nie RPi? Za duzo prądu ciagnie?
    Jest to jakis argument.

    No chyba, ze bez procka, czy "prawie bez procka, bo ESP8266/ESP32".
    Albo w ogole analogowo :-)

    A jaki zasieg potrzebny?
    Mozesz ELM327 wsadzic i po BT ... ale uprzedzam, ze one tez prąd
    ciągną :-)

    Rozwiazan niskoprądowych troche jest, np wodomierze.
    Ale troche pracy wlasnej to wymaga.
    A w samochodzie jakas rewelacyjna niskoprądowosc niepotrzebna.

    J.

  • 27. Data: 2022-04-07 18:07:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2022 16:34:49 +0200, ii wrote:

    > No to właśnie kupiłem sobie akumulator, naładowałem, ale w 2,5 tygodnia
    > samochód mi go rozładował. Więc sobie znalazłem taką robotę by mnie o
    > tym jakoś uprzedzał :-)
    >
    > Fakt faktem, że samo uprzedzanie nie rozwiązuje podstawowej kwestii, że
    > trzeba akumulator naładować. Ale tym, że pierdoła akurat nie muszę się
    > przejmować. Jedni dłubią w samochodzie a inni w nosie :-)

    Trzeba naladowac, i trzeba znalezc powod rozladowywania.
    50Ah/20 dni = 100 mA

    troche duzo.

    Alarm, radio, żaróweczka, kamera?

    Ale jak ma tak brac, to moze nie monitor, tylko jakas ladowarka
    podlaczana na stałe.
    Np indukcyjna/bezprzewodowa, zeby nie byla upierdliwa :-)

    J.

  • 28. Data: 2022-04-07 19:40:34
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.04.2022 o 18:07, J.F pisze:

    > Trzeba naladowac, i trzeba znalezc powod rozladowywania.
    > 50Ah/20 dni = 100 mA
    >
    > troche duzo.
    >
    > Alarm, radio, żaróweczka, kamera?

    No ale jak poprzednim razem ledwo odpalił i nie został naładowany
    podczas krótkiej jazdy to co w tym dziwnego że się rozładował? Tracker
    ciągle coś bierze, może nawet 50mA.

    > Ale jak ma tak brac, to moze nie monitor, tylko jakas ladowarka
    > podlaczana na stałe.
    > Np indukcyjna/bezprzewodowa, zeby nie byla upierdliwa :-)

    No jest taki problem, że nie mogę się dostać do akumulatora jak samochód
    w garażu :-) Można garaż zmienić, a można zastanowić się jak dokładnie
    jest z tym rozładowywaniem. Także te twoje cele wywnioskować :-)

  • 29. Data: 2022-04-07 19:44:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.04.2022 o 17:33, J.F pisze:

> [...]
    > sie w tydzien czy dwa.

    > Kupowac na zapas raczej nie ma sensu, ale czekac kilka miesiecy na pad

    Myślę, że trzeba trochę pomierzyć :-)

  • 30. Data: 2022-04-07 19:46:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.04.2022 o 17:45, K pisze:

    > Jakas wlasna siec LoRA?

    No jakby mi chodziło tylko o przesyłanie krótkich informacji to LoRa
    byłaby chyba idealna. Gorzej gdy zechce się jednak przesyłać głos.