  • 41. Data: 2022-04-08 11:52:31
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 10:21, K pisze:

    > a po co ci glos w powiadomieniu o stanie naladowania akumulatora?

    Chciałbym powiadomić wszystkich głosowo o stanie mojego akumulatora :-)

  • 42. Data: 2022-04-08 12:02:33
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2022 10:52, ii wrote:

    > Chciałbym powiadomić wszystkich głosowo o stanie mojego akumulatora :-)

    patrzac na mozliwosci LoRA przeslanie takiego komunikatu po IP nie
    powinno byc problemem.

  • 43. Data: 2022-04-08 12:22:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Apr 2022 11:49:01 +0200, ii wrote:

    > Ale to tylko nowe akumulatory można mieć?

    > A ile to jest dużo? Wyliczyłeś 100mA, jakby aku miał połowę pojemności
    > to by było 50mA.

    Jesli auto po dwóch tygodniach postoju nie zapala, to trzeba naprawic,
    a nie monitorowac :-)
    Takie jest moje zdanie :-)

    > Miernika nie podłączysz?

    Moje obecne auto przez kilka lat nie odpalilo dwa razy.
    Wiec dwa razy miernik podłaczylem :-)

    Ale faktem jest, ze kupilem sobie ładowarke USB z woltomierzem,
    wiec monitoruje stan auta w czasie jazdy :-)

    Przerdzewiale na wylot potanieja.

    J.

  • 44. Data: 2022-04-08 13:46:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Apr 2022 11:47:57 +0200, J.F napisał(a):

    > 4Ah :-)
    >
    > Ale mój odpalał, a ten nie odpala :-)

    > No i znow na jedno wychodzi :-)

    > W garazu?

    W garażu Ci się akumulator rozładowuje?
    Żartujesz czy co?

    Podłącz pod jakiś mały zasilacz buforowy i może stać tak całymi latami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 45. Data: 2022-04-08 14:28:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 12:02, K pisze:

    > patrzac na mozliwosci LoRA przeslanie takiego komunikatu po IP nie
    > powinno byc problemem.

    LoRa to warstwa fizyczna a nie adresacja. Adresację ma LoRaWan ale on
    jest do zupełnie innego celu, komunikacja energooszczędnych czujników z
    lorowymi APkami np takie raportowanie napięcia w samochodzie, które na
    jednej baterii chodzi sobie latami. Do komunikacji między samochodami
    szczególnie rozgłoszeniowej (CB cyfrowe), nie potrzeba żadnych APków. A
    problem jest w niezbyt dużej prędkości transmisji LoRa. Takie APki tylko
    spowalniałyby transmisję. Ale tak ogólnie wydaje się realne przesłanie
    mowy przy tak niskiej transmisji. Co z LoRa jest najbardziej
    interesujące to to, że nie potrzebuje 1-metrowej anteny tylko
    2-centymetrową.

  • 46. Data: 2022-04-08 14:29:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 13:46, Adam pisze:

    > W garażu Ci się akumulator rozładowuje?
    > Żartujesz czy co?
    >
    > Podłącz pod jakiś mały zasilacz buforowy i może stać tak całymi latami.

    Co za różnica, panel czy jakiś inny zasilacz buforowy?

  • 47. Data: 2022-04-08 14:33:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Apr 2022 14:29:49 +0200, ii wrote:

    > Co za różnica, panel czy jakiś inny zasilacz buforowy?

    Panel dziala sam, ale nie w garażu.

    Zasilacz musisz podlaczac, odlaczac, podlaczac, odlaczac ... zwariowac
    mozna :-)

    J.

  • 48. Data: 2022-04-08 14:35:21
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 12:22, J.F pisze:

    > Jesli auto po dwóch tygodniach postoju nie zapala, to trzeba naprawic,
    > a nie monitorowac :-)
    > Takie jest moje zdanie :-)

    A moje jest takie, że trzeba monitorować :-)

    > Moje obecne auto przez kilka lat nie odpalilo dwa razy.

    No to moje tylko raz.

    > Wiec dwa razy miernik podłaczylem :-)

    Czyli monitorujesz. :-)

    > Ale faktem jest, ze kupilem sobie ładowarke USB z woltomierzem,
    > wiec monitoruje stan auta w czasie jazdy :-)

    Dobrze, możesz być moim giermkiem. Będziesz codziennie chodził do garażu
    i sprawdzał napięcie w moim samochodzie. :-)

    > Przerdzewiale na wylot potanieja.

    Kiedyś wszystkie rdzewiały a i tak drożały.

  • 49. Data: 2022-04-08 14:39:18
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 14:33, J.F pisze:

    > Panel dziala sam, ale nie w garażu.
    >
    > Zasilacz musisz podlaczac, odlaczac, podlaczac, odlaczac ... zwariowac
    > mozna :-)

    Mówiąc szczerze ... raz załączyć, drugi raz po miesiącu odłączyć :-)

    No ale trzeba wiedzieć, że wymaga, czyli ... monitorować :-)

  • 50. Data: 2022-04-08 14:55:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Apr 2022 14:39:18 +0200, ii wrote:

    > Mówiąc szczerze ... raz załączyć, drugi raz po miesiącu odłączyć :-)

    A to juz zalezy, jak czesto bedziesz wyjezdzal.

    > No ale trzeba wiedzieć, że wymaga, czyli ... monitorować :-)

    nie trzeba - nie wiesz, ze za pare dni wyjedziesz, to podłączasz :-)

    Kiedys były ciekawe wynalazki - ladowanie przez gniazdo zapalniczki.
    Wsadzasz wtyczke i laduje.

    Ale teraz czesto gniazdo odłaczane gdy silnik nie pracuje, albo ma
    jakis system zabezpieczen ...

    J.