  • Data: 2020-12-06 22:02:40
    Temat: Re: Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Irokez" 5fcd3a32$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > U mnie (nie dokładnie bo interfejs SCSI, ale konstrukcyjnie
    > w pobliżu DTLA) położył komplet tych dysków serwer PowerPC
    > na Solarisie 2.6 bodajże. Nie odbudowało się. Zabolało.

    Do tamtych czasów IBM miał dyski lepsze niż WDC -- później IBM nie
    miał już chyba żadnych dysków... Miałem więcej niż dwa HDD IBMa
    z tamtej serii -- miałem szczęście, bo straciłem tylko to, na
    czym mi nie zależało. W ostateczności wymieniono mi DTLA na
    Seagate (chyba 60 GB) który przetrwał do teraz, choć przez
    parę lat pracował 24/7 obok innego (80GB) Seagate.

    -=-

    BTW laptopów -- mam nadal na chodzie netbook z atomowym napędem.
    Ostatni raz korzystam z niego dzisiaj, podczas śniadania. Ma
    ładny ekran -- niestety malutki na 10" o jeszcze mniejszej ;)
    rozdzielczości...

    Tu raczej trzeba cierpliwości... ;) Ale do wielu zadań
    jeszcze jest przydatny... Mam na nim 32W10 i W7S, ale
    wolę W7S... (w sumie mam tu 9 partycji systemowych)

    -=-

    Teraz zaś stukam z Acera mającego i57200U -- trochę żal, że U...
    Mam tu tylko 12GiB RAMek -- i tyle mi starcza bez SWAPowania;
    200MB przeznaczyłem na RAMdysk. Pomijając chwile grozy związane
    z aktualizacjami (każdego dnia jest ich tylko ;) kilka) nie mam
    tu lagowania, choć system startuje z SSHD. Nawiasem mówiąc -- SSHD
    to zły pomysł. Lepszym byłby szybki HDD. W laptopie tym mam dwa
    talerzowe dyski -- ww. SSHD i szybki HDD Seagate, dający
    w porywach 150MB/s.

    Być może lepszym rozwiązaniem byłby Optane 16GB dla szybkiego HDD
    wzbogaconego M.2 NVMe, ale jakoś ;) nie widuję laptopów oferujących
    coś takiego... W tym laptopie nawet nie ma 4 linii PCIe dla M.2...

    64W10 już niemal nie sączy -- lub sączy niezauważalnie. Natomiast
    liczne aktualizacje (nie tylko W10 aktualizuje się zawzięcie)
    różnych programów okupujących SSD zauważalnie chłoną TBW. (za
    jakiś czas taki (Evo970) SSD będzie bezwartościowy z uwagi
    na nowsze osiągnięcia? -- po co miałbym tu wstawiać coś
    nowszego -- mam tu tylko 2 linie PCIe wolne dla SSD)

    -=-

    2004 wywaliłem, bo psuła mi coś w grafice -- korzystam
    nadal z 1909, choć mam aktualizacyjną zachętę do 20H2...

    --