    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CMS - jak powinno wyglądać wprowadzanie treści?
    Date: Fri, 10 Dec 2010 11:48:31 +0100

    W dniu 2010-12-08 21:47, Michał Gancarski pisze:

    > Co może zepsuć "strongiem"?

    Pozycjonowanie.

    > Na poziomie edytora klient nie musi widzieć co
    > powstaje pod spodem. Ma ikonkę "B" ale w kodzie pojawia się STRONG.

    To chyba bardzo zły pomysł. W kodzie powinno być <b>. <strong> ma inne
    znaczenie semantyczne niż <b>. No i tu rodzi się dylemat - czy dawać
    drugi sposób boldowania? Klient tego nie zrozumie lub zrozumie a potem
    zapomni. Np. biorę kasę za pozycjonowanie a klient redagując treść w
    sposób nieodpowiedni psując mi całą robotę. Dlatego tak prosta czynność
    jak boldowanie może też powodować straty dla mnie. Również i stąd moje
    dylematy co do udostępniania edytora.

    > Szkolenie jest ważne, tak samo jak wyjaśnienie od czego są wszystkie te
    > elementy. Dopóki redaktor nie przestawi się z myślenia wordowego, dopóty
    > będą problemy. Popatrz na Onet czy choćby New Yotk Timesa. Odnoszę
    > wrażenie, że tam wrzucacze są albo dobrze przeszkoleni albo nie mają
    > możliwości psucia. W artykułach nie ma nic ponad linki, wyróżnienie i jeden
    > poziom nagłówka.

    Chyba właśnie tam ktoś przemyślał od w/w strony temat.

    > To zależy od sytuacji. Do prostych tabel można stworzyć style. Natomiast
    > jeśli to jest cennik np. ze sklepu internetowego to generowałbym go pewnie
    > z bazy. Jak? Nie wiem, musiałbym mieć pod ręką konkretny projekt, znać
    > narzędzia i wiedzieć, że potrafię ich użyć.

    Edytor to nie jest konkretny projekt tylko narzędzie uniwersalne. Jeśli
    tabela miałaby być z bazy ciągnięta, to jak ją redaktor wstawi w treść
    (lub w kilka miejsc w treści)? Jakimś znacznikiem specjalnym? Jeśli
    zaczniesz ich używać, to rośnie stopień złożoności takiego edytora bo
    wtedy nie tylko znaczniki HTML musi analizować. Z kolei nie wyobrażam
    sobie aby redaktor z palca wklepywał kod tabeli.

    Nie trzymaj się wyrażenia "cennik" jako faktycznie cennika. To mogą być
    takie elementy jak tu:

    http://www8.hp.com/pl/pl/contact-hp/phone-assist.htm