  • Data: 2010-11-15 11:00:56
    Temat: Re: CSS - stosowanie tabel w layoutach
    Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-15 10:56, Michał Gancarski pisze:

    > To są tylko i wyłącznie Twoje domysły.

    Zgadza się. Więc wskaż dane, które mówią o tym ile z tych osób korzysta
    z WWW. Wtedy będziemy mogli konkretniej podyskutować :-)

    Przypomnę, że mówimy o procencie transferu (to chyba dobry parametr
    określający "wykorzystywalność" technologii) jaki generują użytkownicy
    urządzeń mobilnych (nie mylić z laptopami) w celu oglądania stron WWW i
    to w dodatku takich, którzy mają urządzenia nie potrafiące interpretować
    CSS.

    > Ja wskazałem dane, które pokazują
    > wyraźny wzrost w konkeretnej grupie. Niezależnie od powodu tego wzrostu to
    > nadal jest wzrost.

    Czy wykluczasz sytuację, że wzrost w korzystaniu z internetu może
    oznaczać procentowy spadek korzystania z usług WWW w urządzeniach
    mobilnych? Ja np. dość często ściągam pocztę na swój telefon gdy
    przyjdzie coś pilnego (tego kiedyś nie robiłem). De facto nakręcam ruch
    w sieci. Często korzystam z nawigacji (tego też nie robiłem kiedyś) i
    czasem jakąś grę ściągnę. Z WWW korzystam tyle co poprzednio - średnio
    raz na dwa miesiące jakąś stronkę zobaczę. Po transferze w rachunkach
    widzę, że wyraźnie wzrósł. Zgodnie z forsowaną przez Ciebie teorią -
    częściej również korzystam z WWW. A to jest kompletną nieprawdą.

    > No więc ponad połowa tego ruchu, globalnie, to wideo.

    A no widzisz! A nie mówiłem? :-D A z tej połowy co zostanie to pewnie
    10% to WWW (w sensie oglądania stron a nie pobierania z nich video).
    Pewnie 50% z tych 10% to zainicjowanie pobierania filmów skoro aż taki
    ich procent to filmy. To co pozostaje możemy nazwać korzystaniem ze
    stron WWW. Oczywiście to nadal tylko moje domysły.

    "Desperaci"? Nie,
    > normalni użytkownicy internetu.

    Tak, zgadza się. Filmik jakiś obejrzeć sobie też można w podróży. Ale
    zostawmy ten aspekt jako nieadekwatny do omawianego tematu.

    > Naprawdę myślisz, że usługi specyficznie
    > skierowane do użytkowników smartfonów, jak Foursquare, są tworzone dla
    > "desperatów"?

    A jaki transfer w/g Ciebie generuje ten portal na urządzeniach nie
    potrafiących interpretować CSS? Wiemy, że 50% to Video. Wiemy, że z
    pozostałej reszty korzystają m.in. odbiorcy email (u mnie 90%) i GPS (u
    mnie ok 10%). Odpadają wszelkie smartfony bo one sobie radzą z CSS.

    Osobiście nigdy nie miałem motywacji (czytaj: zrozumienia powodów) aby
    podłączać się do takich miejsc j/w, NK czy Facebook w celach innych niż
    ciekawość i poznanie działania mechanizmów (widgetów) w celach
    zawodowych więc trudno mi jest nawet szacować transfery. To dygresja
    odnośnie prowokującej do niej "desperacji" o jakiej piszesz. :-)

    Pomijając już mój osobisty stosunek do tych miejsc, spróbuj odpowiedzieć
    jaka część z tego transferu dotyczy przeglądarek bez CSS?

    > http://wirelessfederation.com/news/24489-latest-mobi
    le-internet-statistics/

    Zauważ, że generalnie piszą tam o "web usage" i wymieniają m.in. "GPS
    system". Ja się zgadzam, ze ruch do webu będzie rósł dramatycznie
    szybko. Wcale temu nie zaprzeczałem. Jednakże jestem też przekonany, że
    oglądanie stron bez CSS będzie również dramatycznie malało i już w tej
    chwili jest pomijalne małe.

    > Małe urządzenia doskonale nadają się do pełnego wykorzystania w sieci,
    > trzeba im tylko na to pozwolić i nie psuć stron upierając się, że muszą być
    > renderowane w dokładnie ten sam sposób niezależnie od wielkości ekranu i
    > rozdzielczości.

    Zgaduję. Rozmawiamy o procencie użytkowników czy mniejszej liczbie? Po
    drugie: jaki procent użytkowników z tego procenta nie posiada możliwości
    normalnego oglądania stron WWW? Czy sądzisz, że osoba widząca w swoim
    urządzeniu tylko czytelny tekst podejmie decyzję o zakupie szafy u
    producenta mebli? W konsekwencji: czy producent mebli będzie w ogóle
    chciał zadbać w jakikolwiek sposób o tego typu użytkowników nawet jeśli
    miałby 100zł na to wydać?