    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Celma
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 3 Oct 2021 21:36:23 +0200

    On Sun, 3 Oct 2021 20:26:03 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    > Kupiłem gumówkę Celmy. Była tania, najmniejsza w obwodzie uchwytu,
    > najlżejsza i pewne z z sentymentu i nie najbrzydsza.
    >
    > Czy Celma produkuje w Polsce? Zajrzałem na stronę. Piszą o historii, ale
    > nie o teraźniejszości.
    >
    > https://celma.com.pl/marka/historia
    >
    > Właścicielem jest spółka Z-Power
    > Robiłem sobie nadzieję, że adres na Street VieW ukaże nowoczesne hale
    > produkcyjne.. ale nie

    A nie ma tam malego napisu made in ... ?

    google znajduje np
    https://portalnarzedzi.pl/artykul/celma-historia-pol
    skich-elektronarzedzi/

    "komentarz redakcyjny z 2016 r.

    Niestety, kiedy pisaliśmy ten artykuł w 2010 r. przed Celmą była
    świetlana przyszłość. Rzeczywistość okazała się jednak bardzo brutalna
    dla polskiego producenta elektronarzędzi. Celma już ich bowiem nie
    produkuje i skurczyła się do małego przedsiębiorstwa handlowego, które
    używa swojej marki do "brendowania" maszyn chińskich oraz koreańskich
    i nie odgrywa na naszym rynku żadnej poważnej roli."

    Ale daja 3 lata gwarancji ... jakiegos porzadnego dostawce znalezli?

    > O co chodzi? Wiem, że to nie Bosch, ale jakieś to żałosne.

    To zobacz np Grundig, Blaupunkt, Hama ... czy na marki samochodow ...

    J.