  • 31. Data: 2023-11-21 15:38:48
    Temat: Re: Ceny polis w ostatnim czasie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 14:22:32 +0100, Cavallino wrote:

    > Można tak zrobić, w pewnym zakresie.

    > Czort wie - właśnie toczyłem boje z ubezpieczycielem o tą wartość.
    > Ubezpieczyłem niżej niż ich kalkulatory kazały.

    Uprzedzam o pewnej interpretacji:
    Towar w sklepie warty powiedzmy 100 (tys). Ubezpieczyłeś na 80.
    Wiec "20% towaru jest nieubezpieczone".
    Złodzieje ukradli za 50k, a do wypłaty 40.
    Bo złodzieje ukradli 20% towaru nieubezpieczonego :-)

    Tu raczej tak nie będzie ... ale jak inflacja spowoduje, ze będą
    używane drożeć ?

    J.

  • 32. Data: 2023-11-21 21:53:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Ty piszesz i złomach, a ja o prawie nowych samochodach.
    > Albo wręcz o ciężarówkach, które tu nikogo nie obchodzą.
    >
    > Inny świat, inne realia i prawidłowości.

    > No właśnie.

    Cały ty, nazwac 70% rynku złomami i stwierdzic ze przeciez nie
    rozmawiamy o tej czesci rynku, do tego wykreslic kolejne 10% przykładem
    nieadekwatnym dlatego ze busa nie uznajesz za samochód po czym
    zadowolony stwierdzic ze dla pozostałej czesci rynku twoja teza sie
    zgadza i dodatkowo poprzec to zerowa iloscia przykładów.
    Jakbym był młodszy to by mnie to nawet bawiło ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 33. Data: 2023-11-22 00:50:21
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > Tymczasem ja przychodze ubezpieczyc samochód a oni robią wyliczenie.
    > Jezeli to nie jest wyliczenie wartosci samochodu to czego?

    Nie no, jest wyliczenie, ale wydaje się, że dopuszczalne jest
    ubezpieczenie, przynajmniej na nieco mniejszą wartość. Na większą też,
    ale większej i tak nie wypłacą a mniejszą chętnie.

  • 34. Data: 2023-11-22 07:31:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-11-2023 o 15:38, J.F pisze:

    > Uprzedzam o pewnej interpretacji:
    > Towar w sklepie warty powiedzmy 100 (tys). Ubezpieczyłeś na 80.

    Nie - towar jest wart 80.

  • 35. Data: 2023-11-22 07:33:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-11-2023 o 21:53, Budzik pisze:

    > Cały ty, nazwac 70% rynku złomami

    Te 70% rynku leży całkowicie poza kwestią moich zainteresowań i wypowiedzi.
    Nazywaj sobie je jak chcesz, bylebyś nigdy nie sugerował , że się o nich
    wypowiadam.

  • 36. Data: 2023-11-22 10:29:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Nov 2023 07:31:12 +0100, Cavallino wrote:

    > Nie - towar jest wart 80.

    Ubezpieczyciel twierdzi, ze 100, a ubezpieczyciel ma zewsze rację :-)

    No ale w tym przypadku jest to konkretna jedna sztuka, wiec nie
    powinni sie czepiac.
    Chyba, ze przy "szkodzie całkowitej", gdzie sie rodzi kwestia górnej
    granicy ceny naprawy ...

    J.

  • 37. Data: 2023-11-23 13:50:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.11.2023 13:53, Budzik wrote:
    > To byłaby prawda gdyby TU ubezpieczało samochoód na tyle ile im podam.

    Nie robią tak, bo prawo i tak tego zabrania.

    "Suma pieniężna wypłacona przez ubezpieczyciela z tytułu ubezpieczenia
    majątkowego nie może być wyższa od poniesionej szkody (art. 8241 § 1 k.c.)"

    > Tymczasem ja przychodze ubezpieczyc samochód a oni robią wyliczenie.
    > Jezeli to nie jest wyliczenie wartosci samochodu to czego?

    Przecież ubezpieczyciel jest podmiotem komercyjnym. Jeżeli warunki jakie
    proponuje nie odpowiadają, to można iść do innego. W przypadku
    odszkodowania, zawsze możesz się domagać więcej - móc można.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2023-11-23 15:56:58
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie robią tak, bo prawo i tak tego zabrania.
    >
    > "Suma pieniężna wypłacona przez ubezpieczyciela z tytułu ubezpieczenia
    > majątkowego nie może być wyższa od poniesionej szkody (art. 8241 § 1 k.c.)"

    Ale to wyższa. Twierdził, że jest niższa 'bo samochód można sprzedać
    drożej', więc powinna być wyższa niż niższa :-)

    > Przecież ubezpieczyciel jest podmiotem komercyjnym. Jeżeli warunki jakie
    > proponuje nie odpowiadają, to można iść do innego. W przypadku
    > odszkodowania, zawsze możesz się domagać więcej - móc można.

    Sam widzisz, że wyższa być nie może. Pytanie jak bardzo niższa może być.
    Bo ogólnie to wydaje się, że można chcieć ubezpieczenie na niższą
    wartość i nikogo to nie powinno boleć.

  • 39. Data: 2023-11-24 07:59:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.11.2023 15:56, io wrote:

    > Ale to wyższa. Twierdził, że jest niższa 'bo samochód można sprzedać
    > drożej', więc powinna być wyższa niż niższa ?

    Analogicznie idziesz do szefa i twierdzisz że wypłata powinna być wyższa...

> [...]
    to wydaje się, że można chcieć ubezpieczenie na niższą wartość i nikogo to nie

    Sam proces ubezpieczenia (obsługa, papierologa, punkt na mieście) coś
    kosztuje. Zaczną przychodzić kliencie co na 5-10-50zł chcą coś ubezpieczać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2023-11-24 14:13:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Analogicznie idziesz do szefa i twierdzisz że wypłata powinna być wyższa...

    No i jest wyższa. Wczoraj wrzucałem streszczenie artykułu o tym ile
    kosztują samochody kiedyś i dziś, gdzie akurat było o ile wzrosły
    wynagrodzenia.