  • Data: 2019-07-17 12:50:33
    Temat: Re: Ceny serwisu
    Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.07.2019 o 19:11, Maciek pisze:

    > Czy wszędzie jest tak strasznie drogo, czy to tylko mój mechanik zrobił się
    > taki drogi?
    >
    > Pojechałem z Kią Sportage II na okresowy przegląd. Olej, filtry i co się
    > jeszcze znajdzie. Zapłaciłem w sumie 450 zł za części i 570 za robociznę.
    > A zakres nie był jakiś straszny:
    >
    > - wymiana oleju
    > - wymiana filtra oleju, powietrza, kabinowego
    > - ozonowanie klimy
    > - wymiana sworznia wahacza
    > - wymiana tulei met-gum wahacza
    > - diagnostyka komputerowa układu hamulcowego (ABS mi głupiał)
> [...]

    Zależy o co pytasz, o cenę "biedronkową", czyli karteczka z jedną ceną
    przy towarze, a rzeczywistą cenę płacisz dopiero przy kasie. Tak mnie
    zrobił ostatnio w konia serwisant klimy. Przez telefon mowa o 150ciu zł,
    w kasie płacę 250 z informacją że tylko dzięki swojemu sympatycznemu
    wyglądowi placę "tak mało", bo powinno być jeszcze więcej. I tym różnią
    się usługi w ASO a u różnych naciągaczy. Przynajmniej tak jest w
    konińskim  ASO Hyundaia, wjeżdżasz na warsztat, mechanik robi wycenę i
    dostajesz do podpisania kosztorys (do tego czasu nie płacisz nic).
    Opiera się on na cenach części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych i
    roboczogodzinach. Wymianę węża wspomagania kierownicy wycenili na 40,
    "pan Heniu" w swoim warsztacie  poinformował mnie że zrobi to za
    200złociszy.